پیشگیری روزانه مرگ 2 نوزاد با افزایش مالیات بر سیگار

مصرف دخانیات علت اصلی مرگ‌های قابل پیشگیری و بیماری‌های مختلف در آمریکا محسوب می‌شود؛ همچنین زنانی که در دوران بارداری سیگار می‌کشند، با خطر تولد نوزادان کم وزن، نارس و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) مواجه هستند.

معمولا از افزایش مالیات بر سیگار بعنوان روشی برای ترغیب افراد به ترک سیگار و کمک به سلامت عمومی فرد سیگاری استفاده می‌شود، اما کشف ارتباط بین افزایش مالیات بر سیگار و کاهش مرگ و میر نوزادان، اثربخشی این روش را از جنبه دیگر نشان می‌دهد.

محققان گروه اطفال و سیاست بهداشت دانشگاه واندربیلت و بیمارستان کودکان سی. اس. مات دانشگاه میشیگان در این مطالعه از داده‌های عمومی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا طی سال‌های 1999 تا 2010 میلادی برای تعیین ارتباط بین افزایش مالیات بر سیگار با کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان استفاده شد.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، هر یک دلار افزایش مالیات برای هر پاکت سیگار، از مرگ دو نوزاد در هر روز پیشگیری می‌کند؛ بطور کلی، افزایش مالیات بر سیگار منجر به کاهش 3.2 درصدی نرخ مرگ و میر نوزادان در هر سال می‌شود.

این ارتباط (اخذ مالیات بیشتر و کاهش مرگ و میر) برای نوزادان آفریقایی- آمریکایی بسیار قویتر از نوزادان سفید پوست غیراسپانیایی گزارش شده است. در آمریکا نوزادان آفریقایی- آمریکایی دو برابر بیش از نوزادان غیر اسپانیایی در معرض خطر مرگ قبل از یک سالگی قرار دارند.

دکتر استفان پاتریک، نویسنده ارشد این مطالعه تأکید کرد: قرار گرفتن در معرض دود سیگار در دوران بارداری با بروز مشکلات متعدد برای نوزادان همراه است؛ تولد زودرس بعنوان اصلی‌ترین علت مرگ و میر نوزادان در آمریکا، یکی از این مشکلات محسوب می‌شود.

به گفته پاتریک، افزایش مالیات بر سیگار یکی از روش‌های شناخته شده برای کمک به نکشیدن یا ترک کامل سیگار است و نتایج این مطالعه، اهمیت افزایش مالیات در کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان را برای سیاست‌گذاران و مقامات بهداشتی مشخص می‌کند.

نتایج این مطالعه در شماره اخیر مجله Pediatrics منتشر شد.

مترجم: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا