بررسی اثرگذاری تغییرات آب و هوایی بر مشاغل

یکی از شعارهای این کمپین "هیچ شغلی بر روی سیاره مرده وجود ندارد" است زیرا از دست دادن زندگی به دلیل رخدادهای خشن آب و هوایی و تغییرات فصل‌ها به وضوح قابل مشاهده است.

افراد کارگر در خط مقدم رخدادهای آب و هوایی شدید قرار دارند و بیش از 2.5 میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم از خانه خود آواره شده‌اند.

کارگران همچنین در خط مقدم تحول صنعتی قرار دارند که این تحول برای داشتن آینده‌ای دارای کربن صفر لازم است.

کارگران در خط مقدم رخدادهای آب و هوایی شدید قرار دارند و بیش از 2.5 میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم از خانه خود آواره شده‌اند.

سرمایه‌گذاری در اقدامات آب و هوایی در حال اشتغال‌زایی است و حوزه انرژی تجدیدپذیر صنعت خورشیدی در ایالات متحده در حال اشتغال زایی با سرعت 20 برابر دیگر حوزه‌های اقتصاد این کشور است.

این در حالی است که بزرگ‌ترین میزان اشتغال‌زایی در حوزه انرژی تجدیدپذیر در چین است و 3.4 میلیون شغل در این صنعت ایجاد شده است. در آلمان، حدود 370 هزار نفر در حوزه انرژی تجدیدپذیر در حال کارند و این بالاترین رقم در اروپا به شمار می‌آید.

تحقیقات جدید توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نشان داده سیاست‌های تعدیل تغییرات اقلیمی می‌تواند در آینده شغل‌های بیشتری ایجاد کند.

آنچه مشهود است این است که گذر ازسوخت‌های فسیلی و شرکت‌های انرژی مرتبط با آن رخ خواهد داد و در صورتی که چنین شرکت‌هایی برنامه‌های منسب برای این تحول صنعتی نداشته باشند، زنجیره عرضه آن‌‌ها مختل خواهد شد.

کمپین کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری خواهان احترام به کارگران حاضر در حوزه سوخت فسیلی است که در موفقیت‌های‌ کنونی حوزه انرژی مشارکت می‌کنند. این کمپین همچنین به دنبال سرمایه‌گذاری در احیای اقتصادی برای جوامع آسیب‌پذیر است. 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا