کند شدن سرعت بهبود شاخص‌های بهداشتی به دلیل ارتقای سطح بهداشت در کشور

به گزارش ایسنا، دکتر سید علیرضا مرندی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر حوزه علوم پزشکی توسط فرهنگستان علوم پزشکی که روز پنجشنبه با حضور اعضا در محل این فرهنگستان برگزار شد، همچنین با اشاره به اعطای جایزه دکتر مرندی افزود: این قدردانی در چهار گروه «سیاستگذاری کلان»، «اصلاح ساختار و عملکرد نظام سلامت»، «استقرار عدالت در سلامت» و «حمایت‌های مالی و امور خیریه و انسان‌دوستانه» انجام می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: در این راستا اقدام به اهدای جایزه «دکتر سید علیرضا مرندی» شده است.

 

مرندی ادامه داد: در این راستا افرادی که دارای بیشترین پژوهش و فعالیت در زمینه سیاست گذاری و یا اجرای مسائل بهداشتی بودند این جایزه به آن‌ها اهدا شده است.

 

رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران همچنین اهدای جایزه استاد نورالدین هادوی و جایزه استاد فریدون عزیزی را از دیگر اقدامات تشویقی این فرهنگستان نام برد و یادآور شد:‌جایزه استاد دکتر نورالدین هادوی به مقاله برتر، دانشمند جوان و مرکز تحقیقاتی برتر تعلق دارد و در حوزه‌های علوم بالینی، علوم پایه پزشکی و علوم فارموکولوژی و دندانپزشکی ارائه می شود.

 

به گفته وی،‌جایزه استاد دکتر فریدون عزیزی به دانشمندان برگزیده دهه اخیر علوم پزشکی اعطا می شود.

 

مرندی خاطرنشان کرد: دانشمندان براساس شاخص‌هایی چون تعداد ارجاعات به هر مقاله علمی و ضریب تاثیرگذاری مجله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران به وضعیت نظام سلامت و بهداشت کشور از آغاز انقلاب تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: در زمانی که من در وزارت بهداشت مشغول به فعالیت شدم براساس بازدیدهایی که از استان‌های مختلف داشتم مشخص شد که در آن زمان در استان‌هایی چون کردستان پزشکانی کمی مشغول به فعالیت بودند.

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت استان‌های مجاور تهران افزود: استان سمنان فاقد متخصصان بیهوشی بود که دراین راستا برنامه هایی برای تامین متخصصان استان‌های کشور در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر شاخص‌های سلامت در کشور بالا رفته است، یادآور شد: در اوایل انقلاب و همزمان با شروع جنگ تعداد پزشکان کشور 12 تا 14 هزار نفر بود که این تعداد پزشک علاوه بر رسیدگی به مجروحان جنگی باید به کار درمان و همچنین آموزش دانشجویان رشته های علوم پزشکی می پرداختند که در حال حاضر این روند رو به بهبود گذاشته است.

 

مرندی با تاکید بر این‌که در حال حاضر به دلیل ارتقای سطح بهداشت کشور سرعت بهبود شاخص‌های بهداشتی کند شده است، یادآور شد: در حال حاضر در منطقه از لحاظ شاخص‌های بهداشتی رتبه اول را داریم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا