هشدار مصرف نمک وارد منوی رستوران های زنجیره ای شد

 به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در آمریکا بیماری های قلبی عروقی عامل 25 درصد از مرگ و میر محسوب می شوند و مصرف نمک و فشار خون بالا، یکی از مهمترین دلایل بیماری های قلبی عروقی است. برای هشدار در زمینه مصرف نمک، رستوران های زنجیره ای نیویورک از سه شنبه گذشته در کنار هر غذایی که حاوی حداقل دو هزار و 300 میلی گرم نمک است، برچسب هشدار قرار دادند.

****چرا باید میزان مصرف نمک محدود شود
با توجه به آمار انجمن قلب آمریکا، حدود 77.9 میلیون آمریکایی به فشار خون بالا مبتلا هستند. فشار خون بالا به این معنا است که این افراد در معرض بیماری های قلبی و سکته مغزی قرار دارند.
زمانی که نمک زیادی مصرف می شود، بدن به منظور شستن نمک، آب بیشتری در خود نگه می دارد که همین امر منجر به افزایش فشار خون می شود. دلیل ورم کردن دست و پا و صورت نیز پس از مصرف نمک همین موضوع است.
تحقیقات نشان می دهد بسیاری از غذاهای محبوب رستورانی، حاوی بیش از هزار و 500 تا دو هزار میلی گرم نمک است؛ میزان نمک برخی غذاها به دو هزار و 990 میلی گرم هم می رسد که بسیار بیشتر از حد مجاز در کل روز است (کارشناسان مصرف 1500 تا 2000 میلی گرم نمک را در روز توصیه کرده اند).
متخصصان تغذیه بعضی غذاها را بمب نمک نامیده اند؛ بنابراین از رستوران های زنجیره ای خواسته اند که غذاهای پرنمک را با برچسب هشدار دهند. 
کارشناسان معتقدند که بسیاری از افراد میزان نمک موجود در غذا را نمی دانند و در صورت مشاهده چنین برچسب هایی، در رژیم خود تجدید نظر می کنند.
به گزارش ایرنا از ساینس،برچسب دار کردن منو رستورانها راهکار نهایی حل مشکل فشار خون نیست ولی می تواند تلنگر مهمی در این زمینه باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا