مطالعه ویروس ناشناخته زیکا

این ویروس به عنوان یک عامل تهدید کننده حیات شناخته شده و احتمالا تاثیرات این ویروس سبب شده است تا در ماه های گذشته ، یک هزار و 248 کودک با سر بسیار کوچک به دنیا بیایند . این عامل به عنوان عارضه microcephaly شناخته می شود .

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، شرایط بحرانی فوق در پی بروز ویروس زیکا Zika virus در شهرهای این کشور ایجاد شده و بر اساس آمارهای رسمی تا کنون یک نفر بر اثر این بیماری از دنیا رفته و شش نفر دیگر نیز در شرایط وخیم و بحرانی به سر می برند .

در همین رابطه کلادیو مایرو ویچ Claudio Maierovitch مدیر بخش بیماری های عفونی در وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد : " این ویروس به عنوان یک عامل تهدید کننده حیات شناخته شده و احتمالا تاثیرات این ویروس سبب شده است تا در ماه های گذشته ، یک هزار و 248 کودک با سر بسیار کوچک به دنیا بیایند . این عامل به عنوان عارضه microcephaly شناخته می شود . "

 microcephaly  یک اختلال رشد عصبی است که در آن سر  و مغز بیمار کوچک است . به اعتقاد پزشکان علل ژنتیکی مانندآنومالی‌های کروموزومی (سندرم داون) ، میکروسفالی وابسته به  X ، سندرم فریاد گربه ، علل اکتسابی جنینی مانند سکته مغزی ، توکسوپلاسموز ، سرخجه و سایتومگالوویروس، تماس با داروهایی مانند فنی توئین و الکل در دوران جنینی، تماس با یک تراتوژن از قبیل پرتو درمانی خصوصاً در هفته ۴ تا ۲۰ جنینی، سوء تغذیه، نارسایی جفت، دیابت حاملگی، هیپوتیروئیدیسم، فنیل کتونوریا می تواند این بیماری را ایجاد کند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا