گزارش ویدئوئی از انهدام شهاب سنگ در آسمان آمریکا

سازمان فضائی ناسا روز گذشته تصاویر ویدئوئی یک گوی آتشین بزرگ را که از ساعات نیمه شب سه شنبه تا ساعات بامداد جمعه در آسمان پنسیلوانیا و اقیانوس اطلس مشاهده شده بود را منتشر کرد . این رویداد از سوی صدها ستاره شناس مورد تجزیه و تحلیل و مشاهده قرار گرفته است .

مشاهده این گوی آتشین از سوی صدها شاهد عینی گزارش شده بود و تصاویر دریافت شده از سوی دوربین های فضائی ناسا در شهرهای اوهایو و پنسیلوانیا نیز صحت این موضوع را تائید کرد . تصاویر دریافت شده از دوربین مشاهده گر Allegheny در نزدیکی پیتسبورگ Pittsburgh قادر به ثبت کامل این رویداد شده است .

این شهاب سنگ بسیار پر نور بوده و به گفته سازمان ستاره شناسان بین المللی ، نور آن از تمامی سیارات دیگر بیشتر گزارش شده  است . گفتنی است این شهاب سنگ با سرعت 45 هزار مایل در ساعت وارد جو زمین شده و در لایه های فوقانی جو در حال سوختن مشاهده شده است .

بر اساس محاسبات ستاره شناسان این شهاب سنگ تا فاصله 62 مایلی سطح زمین نزدیک شده بود که این موضوع به معنی سوختن آن در لایه یونوسفر ionosphere و mesosphere است . این احتمال وجود دارد که بخش های کوچکی از این شهاب سنگ به سطح زمین سقوط کرده باشد .