انجام عمل پیوند کامل صورت ؛ این بار در روسیه

بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت روسیه ، نخستین عمل جراحی پیوند کامل صورت در این کشور انجام شد . بر اساس اظهارات ورونیکا اسکورتسوا Veronika Skvortsova وزیر بهداشت این کشور ، عمل جراحی فوق روی صورت مردی انجام شد که در بر اثر برق گرفتی و سوختگی ناشی از آن در حدود سه سال پیش ، چهره اش را از دست داده بود .

این عمل به مدت 18 ساعت به طول انجامید و در بیمارستان آکادمی پزشکی نظامی سن پترز بورگ St. Petersburg's military medical academy انجام شد . به این ترتیب روسیه به عنوان هشتمین کشوری شناخته می شود که توانست عمل جراحی پیوند کامل صورت را انجام دهد .

در مورد این عمل جراحی که در ماه می سال جاری میلادی انجام شده بود تا کنون اطلاع رسانی انجام نشده بود و پزشکان در انتظار تثبیت شرایط بیمار و موفقیت کامل پیوند بودند . این عمل به مدت 18 ساعت به طول انجامید و در بیمارستان آکادمی پزشکی نظامی سن پترز بورگ St. Petersburg's military medical academy انجام شد . به این ترتیب روسیه به عنوان هشتمین کشوری شناخته می شود که توانست عمل جراحی پیوند کامل صورت را انجام دهد .

ورونیکا اسکورتسوا در این رابطه گفت : " این سی و دومین عمل جراحی در سراسر جهان محسوب می شود که طی آن بافت های صورت به طور کامل به فردی که بر اثر سوانح و حوادث پیش آمده صورت خود را از دست می دهد ، پیوند زده می شود . "

لازم به ذکر است که بر اساس اظهارات مقامات پزشکی روسیه ، امروزه می توان با اطمینان کامل اعلام کرد که عمل جراحی فوق الذکر موفقیت آمیز بوده و فرد دریافت کننده صورت که علاقه ای به فاش شدن نامش ندارد ضمن تشکر از تیم پزشکی و جراحان این عمل جراحی ، اعلام کرد : " این جراحی به من امکان زندگی دوباره داده است . من می توانم مانند انسان های عادی به سر کار بروم و تحصیلات خود را نیز ادامه دهم . به واسطه این عمل جراحی هم اکنون من می توانم آزادانه در خیابان ها قدم بزنم با سایر مردم ارتباط برقرار کرده و احساس آرامش و راحتی داشته باشم . "

گفتنی است مقامات دولتی روسیه نیز اعلام کرده اند که به دلیل مشکلات مالی متعددی که این فرد بیمار با آن رو به رو است ، یک منزل مسکونی از طرف دولت به وی اهدا شده و هزینه های درمانی وی نیز در آینده تقبل می شود .

در خاتمه لازم به ذکر است که نخستین عمل جراحی پیوند صورت در سال 2005 میلادی و بر صورت آسیب دیده یک زن در کشور فرانسه انجام شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا