طرح بازسازی کلی ایستگاه بین المللی فضائی

فضانوردان ساکن ایستگاه بین المللی فضائی در حال انجام پروژه بازسازی و ایجاد تغییرات در این ایستگاه هستند . پیش بینی می شود این پروزه چندین سال به طول انجامد .

گفتنی است این موضوع به دلیل تصمیم ناسا مبنی بر اعزام تاکسی های فضائی به ایستگاه بین المللی عملی می شود  که بر این اساس باید دو سکوی پهلو گیری فضاپیماهای جدید در این ایستگاه تعبیه شود . پروژه تاکسی های فضائی قرار است از سال 2017 میلادی انجام شود .

بر اساس گزارش ناسا ، نخستین راهپیمائی فضائی در راستای اجرای این پروژه در روز جمعه پیش رو انجام خواهد شد و طی آن دو فضانورد آمریکائی ناسا با نام های بری ویلمور Barry Wilmore و تری ویرتز Terry Virts به انجام ماموریت خواهند پرداخت .

این فضانوردان در ماموریت محوله خود که در بیرون ایستگاه بین المللی فضائی انجام خواهد شد ، اقدام به نصب کابل ها و تجهیزات ارتباطی مورد نیاز در دو محل تعبیه شده جدید به جهت پهلو گیری تاکسی های فضائی اقدام خواهند کرد . البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که برای این ماموریت ، سه راه پیمائی فضائی در نظر گرفته شده است و این دو فضانورد جهت اجرای این طرح به تجهیزات و ادوات جدیدی نیاز دارند .

این دو سکوی جدید پهلو گیری در ایستگاه بین المللی فضائی باید قادر به تطبیق با سیستم جدید ناسا در فضاپیماهای سرنشین داری است که جهت اعزام به ایستگاه بین المللی فضائی در حال طراحی است . بر این اساس قرار است در ماه های پایانی سال جاری میلادی ، دو فضاپیمای منطبق با این سیستم از سوی شرکت فضائی اسپیس ایکس به ایستگاه بین المللی فضائی اعزام شده و به زمین بازگردند .

در همین راستا مایک سوفردینی Mike Suffredini مدیر پروژه ایستگاه بین المللی در سازمان فضائی ناسا به شبکه دیسکاوری اعلام کرد : " این پروژه نیازمند انجام اقدامات زیادی است . طرح اصلی ما ایجاد امکان اتصال فضاپیماها به ایستگاه بین المللی فضائی است و امیدواریم تا پایان سال 2015 بخشی از این پروژه انجام شود . "

این موضوع با  نگرانی شدید مسئولان و مدیران ارشد ناسا پی گیری می شود ، زیرا تا کنون و از سال 2011 تا امروز برای انتقال افراد به ایستگاه بین المللی فضائی ، ناسا متکی به دانش فضائی سازمان فضائی روسیه بوده و به همین دلیل این سازمان از سال گذشته سرمایه گذاری کلانی به منظور بالا بردن توانائی خود در این زمینه کرده است و در این راستا قرارداد همکاری های گسترده ای بین شرکت بوئینگ و ناسا منعقد شده است .

گفتنی است بر اساس اعلامیه منتشر شده ، قرار است این راهپیمائی فضائی در روز جمعه به طور مستقیم از تلویزیون اینترنتی ناسا نمایش داده شود . این ماموریت ، دومین راهپیمائی فضائی ویلور و نخستین تجربه ویرتز به شمار می رود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا