دولت برای برندسازی محصولات صنایع پیشتاز را معرفی کند

دکتر حمیدرضا طیبی در گفت‌وگو با ایسنا، بر ضرورت برندسازی تاکید کرد و افزود: برای موفقیت در حوزه برندسازی باید چند صنعت را به عنوان صنعت پیشتاز مورد توجه قرار دهیم و سعی کنیم در آن صنایع صاحب تکنولوژی و فناوری شویم.

وی اظهار کرد: برای برندسازی محصولات، معمولا دولت‌ها بر اساس مزیت‌های نیروی انسانی و منابع طبیعی چند صنعت را به عنوان مزیت ملی انتخاب می‌کنند و در صنایع مذکور صاحب دانش می‌شوند.طیبی خاطرنشان کرد: اگر دولت صنایع پیشتاز را انتخاب کند، تولیدکنندگان نیز بر تولید محصولات مورد نظر تمرکز می‌کنند که این مهم به برندسازی محصولات کمک می‌کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که دولت به این مهم بی توجه باشد و متقاضی برای تولید تکنولوژی‌های مختلف در کشور وجود داشته باشد، در زمینه برندسازی محصولات نمی‌توانیم قوی عمل کنیم.رییس جهاد دانشگاهی یادآورشد: به عنوان مثال کشور ما در صنایع نفتی، معادن و فولاد از پتانسیل‌های ویژه‌ای برخوردار است که توجه به این قابلیت‌ها و تمرکز بر ارتقای دانش و فناوری این حوزه می‌تواند ما را به برند جهانی تبدیل کند.

وی در ادامه از فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه برندسازی محصولات سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این برندها در حوزه فناوری‌هایی چون الکترونیک قدرت، الکترونیک مکانیک، کشاورزی، داروهای گیاهی و شیمی بوده و به صورت موفق در جهاد دانشگاهی تجاری‌سازی شده‌اند.

رییس جهاد دانشگاهی تامین نیازهای ملی و ورود به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را هدف این برندسازی دانست و گفت: این برندها به لحاظ کیفیت و قیمت با محصولات معتبر بین‌المللی رقابت می‌کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا