کاکائو را با چای سبز بخورید

این مطالعات به وسیله دانشمندان برزیلی در دانشگاه ایالتی Brazil's Campinas State University و  با همکاری بنیاد حمایت از پژوهش در سائو پائولو  Sao Paulo State Research Support Foundation  انجام شده و  سرپرستی آن بر عهده خوزه بوتوری لوپز دی فاریا Jose Butori Lopes de Faria ؛ وی در این رابطه اعلام کرد : "  در پی آزمایش های انجام شده ما به این موضوع پی بردیم که ترکیبات موجود در چای سبز و کاکائو سبب می شود که مرگ و نابودی سلول های موسوم به podocytes کاهش پیدا کند . این سلول ها از ورود پروتئین به ادرار پیشگیری می کنند . "

ترکیبات موجود در چای سبز و کاکائو سبب می شوند که مرگ و نابودی سلول های موسوم به podocytes کاهش پیدا کند . این سلول ها از ورود پروتئین به ادرار پیشگیری می کنند . از سوی دیگر پژوهشگران در این مطالعات موفق به شناسائی ماده ای موسوم به پولی فنولز polyphenols در کاکائو و چای سبز شده اند که برای انسان بسیار سودمند است .

دانشمندان اعتقاد دارند که ورود مواد پروتئینی مانند آلبومین به ادرار از جمله اصلی ترین عوارض کلیوی است که بیماران دیابتی با آن سر و کار دارند .

از سوی دیگر پژوهشگران در این مطالعات موفق به شناسائی ماده ای موسوم به پولی فنولز polyphenols در کاکائو و چای سبز شده اند که برای انسان بسیار سودمند است . علاوه بر موضوع فوق ، کاکائو دارای مواد دیگری است که مصرف آن برای بیماران دیابتی توصیه می شود . از جمله مهمترین این مواد می توان به theobromine اشاره کرد که یک نوع alkaloid ویژه ای محسوب می شود که قادر به فعال کردن سیستم عصبی انسان است .

در همین رابطه ژاکلین مندونچا لوپز دی فاریا Jacqueline Mendonça Lopes de Faria  که یک متخصص چشم پزشک و از اعضای این تیم تحقیقاتی است اعلام کرد : " ماده theobromine احتمالا دارای موادی است که در بهبود بیماری دیابت مفید هستند و این ماده تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته بود . "

لازم به توضیح است که پیش از این مصرف کاکائو و چای سبز به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها و تاثیر مضاعفی که در پیشگیری از التهابات بدن داشته اند ، به افراد توصیه می شده است . پزشکان همچنین در مطالعات پیشین خود به وجود خواصی در چای سبز پی برده بودند که از بروز بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کرد . کاکائو نیز به عنوان یک ماده کنترل کننده فشار خون شناخته می شود . با وجود تمامی این موارد ، کشف این ماده جدید می تواند دلیل دیگری برای مصرف کاکائو و چای سبز به عنوان بخشی از رژیم غذائی روزانه افراد باشد .