نمایشگرهایی بدون نیاز به منبع انرژی

تلفن های همراه هوشمند به صورت ماه به ماه با پیشرفت های چشمگیر روبرو هستند ولی این پیشرفت در بخش باتری های آنها بسیار ناچیز بوده و به جرات می توان مدعی شد که باتری ها بیش از یک دهه از سایر فناوری های تلفن های همراه عقب تر هستند.

بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند متوجه مصرف بیش از حد باتری گوشی خود توسط صفحه نمایش های به کار رفته در آن شده اند. به همین دلیل نیز کاهش نور صفحه نمایش تلفن های هوشمند بیش تر از بستن برنامه های غیر ضروری می تواند عمر باتری را افزایش دهد با این حال نمی توان انکار کرد که بخش عمده ای از مصرف باتری به واسطه استفاده از نمایشگرهای مرسوم برای تلفن های همراه هوشمند خواهد بود.

سازندگان این فناوری مدعی شده اند که علیرغم نیاز اندک این نمایشگر به انرژی، خروجی تصویر آن بسیار شفاف و مناسب خواهد بود و می توان در محیط های تاریک نیز به خوبی محتوای آن را مشاهده کرد.

در این میان متخصصان موفق به ساخت نمایشگری شده اند که می تواند انرژی مورد نیاز خود را به حدی نزدیک به صفر برساند و این امر به معنی استفاده بهینه از باتری برای سایر مصارف در تلفن های همراه هوشمند است. البته هنوز درباره نحوه انجام این کار اطلاعات اندکی منتشر شده است ولی در صورت انجام این امر می توان انتظار جهشی چشمگیر در تلفن های همراه هوشمند بود.

سازندگان این فناوری مدعی شده اند که علیرغم نیاز اندک این نمایشگر به انرژی، خروجی تصویر آن بسیار شفاف و مناسب خواهد بود و می توان در محیط های تاریک نیز به خوبی محتوای آن را مشاهده کرد. به این ترتیب تنها باید منتظر بود تا سازندگان این محصول، نسخه نهایی آن را روانه بازار سازند تا بتوان درباره کیفیت حقیقی آن نظر داد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا