گزارش سالانه آلودگی هوا در کشور تدوین می شود

سینا پرس : به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سعید متصدی در پانزدهمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا افزود: جلسه کارگروه آلودگی هوا در ارتباط با تهیه گزارش سالانه آلودگی هوا براساس مصوبه مربوط به آن ( 10 اردیبهشت 93 ) برگزار شد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل برای سازمان حفاظت محیط زیست تعهد به ارائه گزارش منظم و درست به دولت و مردم از روند اجرای راهکارهای کاهش آلودگی هوا است، اظهار داشت: بر این اساس سازمان باید سالانه گزارشی از روند پیشرفت دستگاه ها و فعالیت آنها در زمینه کاهش آلودگی هوا را به دولت و مردم ارائه کند.
متصدی افزود: گزارش دستگاه های مختلف از جمله وزارت نفت، کشور و آموزش و پرورش را در جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا بررسی کردیم و در کل این مصوبه پیشرفت خوبی داشته است و در برخی از موارد 100 در صد پیشرفت داشته ایم و در برخی موارد نیز کاستی هایی وجود دارد که امیدواریم به زودی به اهداف این مصوبه دست یابیم.
متصدی تصریح کرد: توزیع بنزین یورو 4 در کلان شهرها، طرح کهاب، استاندارد سازی و بهسازی صنعت و نیروگاه ها از جمله مواردی است که در پانزدهمین کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا مطرح شد.
هیات دولت راهکارها و برنامه اجرایی مدون برای کاهش آلودگی هوا را در هشت محور سوخت، خودروهای در حال حرکت، منابع ساکن، خودروهای نو، مدیریت حمل و نقل و تقاضای سفر، پایش و پیش بینی هوا، آموزش و اطلاع رسانی و زیر ساخت های شهری تصویب کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا