افزایش احتمال توافق کشورها در زمینه تغییرات اقلیمی پس از حملات تروریستی در پاریس

حدود 150 رهبر جهان تحت شرایط امنیتی شدید درحال ورود به پاریس پایتخت فرانسه هستند تا در نشست مهم سازمان ملل در زمینه مسایل اقلیمی شرکت کنند. 
این کنفرانس تحت عنوان COP21 روز دوشنبه نهم آذرماه مصادف با 30 نوامبر آغاز می شود و در جریان آن تلاش می شود یک معاهده طولانی مدت برای مهار انتشار گاز کربن تدوین شود.
ناظران می گویند: حملات اخیر تروریستی در پایتخت فرانسه، احتمال رسیدن به یک توافق جدید در زمینه تغییر اوضاع اقلیمی را افزایش داده است.
انتظار می رود که حدود 40 هزار نفر در این نشست که تا 20 آذرماه (11 دسامبر) ادامه خواهد داشت، شرکت کنند.
قرار است این گردهمایی بسیار بزرگتر از گردهمایی باشد که در سال 2009 میلادی با حضور حدود 115 نفر از سران کشورها در کپنهاگ پایتخت دانمارک برگزار شد.
نشست کپنهاگ آخرین باری بود که سران کشورهای جهان به یک توافق طولانی مدت در زمینه تغییرات اقلیمی نزدیک شدند.
در حالی که قرار است سران بسیاری از کشورها از جمله باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ رییس جمهوری چین در این کنفرانس حضور داشته باشند، حملات تروریستی در پاریس سایرین را نیز تشویق کرده است در بیان همبستگی با مردم فرانسه، در این کنفرانس شرکت کنند.
برخلاف نشست کپنهاگ، برگزارکنندگان نشست فرانسه در حال آوردن سران کشورها برای شرکت در مراسم افتتاح این کنفرانس هستند؛ به جای اینکه منتظر بمانند تا آنها در مراسم پایانی این کنفرانس حضور یابند. 
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی نیوز، با اینکه دیدگاه ها نسبت به موضوع توافق در مورد تغییرات اقلیمی بسیار مثبت است، اما هنوز اختلافات قابل توجهی وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا