لکه های ناشی از مازوت دریای خزر پاکسازی شد

 عبدالناصر جعفری  درگفت وگو با ایرنا، وجود لکه های چرب شبیه مازوت در سطح دریای خزر در نزدیکی این نیروگاه را ناشی از نشت لوله پساب آغشته به مازوت این واحد صنعتی اعلام کرد. وی اظهارکرد: درشرایط فعلی تمام سطح دریای خزر در حاشیه نیروگاه شهید سلیمی نکاء از این روغن های نشتی پاکسازی شد و مشکلی وجود ندارد.

جعفری هرگونه نشت مازوت در آب دریای خزر را تکذیب کرد و گفت: تامین سوخت مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکاء منابع ذخیره ای در انبار است و هیچ گونه اتصال لوله ای برای تامین سوخت مازوت نیروگاه وجود ندارد.
کارشناس ارشد محیط زیست نیروگاه نکاء از کارشناسان محیط زیست استان نیز خواست تا برای بررسی صحت این ادعا به نیروگاه مراجعه کنند.
روز گذشته محیط زیست مازندران در بررسی کارشناسی آلودگی های مازوتی را در سطح دریای خزر در حاشیه نیروگاه شهید سلیمی نکاء در شرق این دریا مشاهده کرد که دستور لازم را برای بررسی و پاکسازی این لکه ها صادر کرد.
این نیروگاه دارای چهار واحد 440 مگاواتی بخار، یک بلوک سیکل ترکیبی متشکل ازدو واحد 136 مگاواتی گازی و یک واحد 160 مگاواتی بخار و دو واحد توربین انبساطی به قدرت 4/9مگاوات است و درآینده نه چندان دوردر بخش طرح و توسعه زیرمجموعه های تولیدی دیگری باتوجه به رشد مصرف برق درکشور نیز به این واحد اضافه خواهند گشت .
مازوت سوخت دوم نیروگاه شهید سلیمی نکاء محسوب می شود که در 6­ ماهه اول امسال­ بالغ بر 620 میلیون و 723 هزار لیتر مازوت در واحدهای بخاری نیروگاه نکا مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است.
نیروگاه شهید سلیمی نکاء در 20 کیلومتری شمال شهر نکاء در شرق استان مازندران واقع است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا