کشف قبرستان باستانی دوره رومی – یونانی در مصر

سینا پرس : وزارت عتیقه جات ، آثار تاریخی و میراث فرهنگی  در کشور مصر در بیانیه ای رسمی خبر از کشف یک قبرستان باستانی در این کشور داد . این قبرستان که مطالعات انجام شده بر روی آن نشان می دهد دارای تاریخی در حدود سال های ما بین 332 پیش از میلاد تا سال 395 میلادی است ، به دورانی تعلق دارد که در تاریخ مصر از ان با عنوان دوره رومی – یونانی یاد می شود . این قبرستان در بخش شمالی شهر اسکندریه کشف شده و در آن تعداد زیادی قبر های تاریخی متعلق به این دوره زمانی وجود دارد .

محمد الدماتی Mamdouh al-Damati وزیر عتیقه جات ، آثار تاریخی و میراث فرهنگی  مصر در این مورد توضیح داد : کشف این مجموعه قبرستان تقریبا به طور تصادفی روی داده و این اتفاق در پی مداخله مقامات قانونی شامل پلیس آثار باستانی و مقامات گردشگری کشور مصر به منظور جلوگیری از حفاری های غیر قانونی در منازل مسکونی در منطقه کوهستان های Mahran که در نزدیکی Mina al-Basal در غرب اسکندریه واقع شده است ، رخ داد . خوشبختانه  این عملیات منجر علاوه بر متوقف کردن فعالیت های غیر قانونی قاچاقچیان عتیقه ، منجر  به کشف  و شناسائی قبرستانی باستانی با صدها مقبره در داخل آن شد .

تصویر ارائه شده در این خبر  ، به صورت رسمی از سوی وزارت عتیقه جات ، آثار تاریخی و میراث فرهنگی  مصر منتشر شده است و در آن بخش هایی از این قبرستان مشاهده می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا