اعتماد ناسا به شرکت ناموفق تجهیزات پروازی

ناسا در راستای تلاش های خود برای پرواز های فضایی و تجاری همراه با سرنشین خود با کمپانی خصوصی تجهیزات فضایی SpaceX قرار داد جدیدی را منعقد کرده است. به موجب این قرارداد این کمپانی در سال 2017 فضانوردان را از خاک ایالات متحده به فضا خواهد فرستاد.

در واقع انعقاد این قرار داد با شرکت ناسا می تواند کمک بزرگی برای این کمپانی باشد زیرا اسپیس اکس در طی چند ماه گذشته و پس از اولین پرتاب نا فرجام خود در ماه ژوئن وضعیت وخیمی پیدا کرده است

این ماموریت در واقع دومین ماموریت از سری چهار ماموریت ارسال فضانوردان به فضا خواهد بود. در این راستا ناسا امیدوار است که با انعقاد این قرار داد هزینه ارسال فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی را کاهش دهد.

مدیر شرکت اسپیس اکس در این باره بیان کرد:«توانایی ادامه دادن به اولین ماموریت عملی ارسال فضانورد Dragon نقطه عطف مهمی در راستای برنامه های تجاری ارسال فضانورد است و همچنین باعث غرور و افتخار تیم اسپیس اکس است.»

در واقع انعقاد این قرار داد با شرکت ناسا می تواند کمک بزرگی برای این کمپانی باشد زیرا اسپیس اکس در طی چند ماه گذشته و پس از اولین پرتاب نا فرجام خود در ماه ژوئن وضعیت وخیمی پیدا کرده است. این شکست به دلیل نقص فنی در مرحله دوم این راکت بوده است که موجب از بین رفتن منابع غذایی، آب و تجهیزات علمی شده است که قرار بود برای ایستگاه بین المللی فضایی ارسال شود. ارزش این منابع 40 هزار پوند تخمین زده شد.

از این تاریخ به امروز کمپانی اسپیس اکس هیچ فضاپیمایی را به فضا ارسال نکرده است. به این ترتیب این قرارداد را می توان در واقع رای اعتماد ناسا به این شرکت پس از حوادث اخیر دانست. اما این شرکت قبل از ارسال انسان به فضا باید فرایند صدور گواهی نامه دقیق و خاصی را پشت سر بگذارد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا