نابینایی عاقبت تزریق ژل و بوتاکس به دست افراد غیرمتخصص

دکتر منصور نصیری کاشانی روز شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی تزریق فیلرها (ژل های پرکننده ) وبوتولینیوم توکسین ( بوتاکس ها) در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه تا مدت ها پیش ژل ها و بوتاکس ها برای زیبایی و کاهش چین و چروک های صورت کاربرد داشت، افزود:امروزه بوتاکس ها کاربردهای بیشتری دارند و در بسیاری از رشته های پزشکی و درمان بیماری ها کمک کننده هستند. 
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر تزریق در محل مناسب و درست و توسط افراد متخصص انجام شود هیچ ضرری ندارد؛ تمامی فیلرها و توکسین ها موادی هستند که توسط بدن تجزیه شده و از بین می روند و آسیبی برای فرد ندارند . 
وی اضافه کرد:در صورتی که تزریق این مواد توسط افرادی که دوره های لازم را فرا نگرفته اند صورت گیرد خطرات زیادی به همراه دارد ؛ تزریق در برخی شریان ها ممکن است سبب نابینایی فرد شود. 
این پزشک متخصص گفت: در هنگام تزریق اگر شریان ها به ویژه در ناحیه گیجگاهی آسیب ببینند در محدوده شریان ها زخم هایی ایجاد می شود که آثار آن تا آخر عمر ماندگار خواهد بود و در مواردی هم منجر به مرگ فرد خواهد شد . 
دکتر نصیری میزان ماندگاری موثر بوتولونیم تاکسین را چهار ماه عنوان کرد و افزود: ژل ها معمولا ماندگاری یکساله دارند اما باید تمدید شوند؛ نکته مهم این است که ماندگاری بیشتر به معنای خوب بودن ماده تزریق شده نیست ، برخی ژل ها به عنوان ژل های ماندگار تبلیغ می شوند اما این ماندگاری طولانی بدان مفهوم است که بدن فرد قادر نیست با ژل ها تعامل و آن را حذف کند که ادامه روند منجر به بروز واکنش های بدی در بدن خواهد شد . 
وی در مورد افزایش میزان متقاضیان برای تزریق ژل و بوتاکس در کشور گفت : تعداد متقاضیان در کشور بالاتر از آمار جهانی نیست و مشابه با برخی کشورها هستیم . 
این پزشک متخصص توصیه کرد:افراد پیش از تزریق اطلاعات کافی در مورد ماده مصرفی داشته باشند و از متخصصان و پزشکان بخواهند ویال را قبل از تزریق به آنها نشان دهند. 
در این کارگاه آموزشی یک روزه که با همکاری بیمارستان کیش و یک شرکت تولید کننده خارجی برگزار شد، در خصوص مناطق قابل تزریق و همچنین عروق و اعصاب و آسیب هایی که ممکن است بر اثر تزریق صورت گیرد مباحثی به صورت تئوری و عملی برای پزشکان متخصص مطرح شد . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا