۳۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال گرفتار آرتروز زانو هستند

دکتر سیداحمد رئیس السادات در سومین سمپوزیوم تازه های آرتروز زانو افزود: جراحی به موقع مهمترین عامل در میزان موفقیت مبتلایان به آرتروز زانو است، بنابراین توصیه می شود عمل جراحی نه خیلی زود و نه خیلی دیر انجام شود.

عضو هیئت علمی بیمارستان مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه آیا جراحی توصیه می شود توضیح داد: زمانی که فرد مبتلا با درمان های فیزیکی و دارویی به جایی نرسید، می تواند در سن مناسب و با انتخاب روش مناسب جراحی به بهبود عملکرد و افزایش کیفیت زندگی خود کمک کند.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در زمینه جراحی زانو توسط متخصصان امر گفت: ایران چه در زمینه جراحی زانو و چه در زمینه درمان های نگهدارنده غیر جراحی جزو کشورهای پیشرو در منطقه است.

رئیس السادات درباره درمان های نگهدارنده وغیرحراجی آرتروز زانو اظهارکرد: در زمینه استفاده از روش های مختلف درمان های نگهدارنده و غیر جراحی باید برای هر فردی متناسب با وضعیتش تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: رویکرد به آرتروز زانو کاری تیمی است که متخصصان رشته های مختلف مانند ارتوپدی، طب فیزیکی، روماتوژی، فیزیوتراپی و تغذیه می توانند به بیمار کمک کنند زیرا روش های مختلف برای افراد مختلف در سنین مختلف و با شدت های مختلف وجود دارد.

دبیر انجمن علمی طب فیزیک و توانبخشی ایران گفت: آرتروز زانو درمان نمی شود در واقع علاج قطعی ندارد و روش های شناخته شده ای که بر روی آن اتفاق نظر وجود دارد مبنی بر اینکه کمک کننده است یکی کاهش وزن افراد چاق و دیگری ورزش درمانی است، بقیه روش ها می توانند تا حدودی کیفیت زندگی فرد را بهتر، عملکرد را بهبود و درد را کم کنند.

وی همچنین گفت : در سومین سمپوزیوم تازه های آرتروز زانو از روش های جدید جراحی و کاربرهای غیر جراحی تزریق داخل مفصلی مانند  ازن درمانی و کاربرد پلاسمای غنی از فاکتور رشد بررسی می شود.

سید احمد رییس السادات دبیر انجمن علمی طب فیزیک و توانبخشی ایران اظهار کرد: با توجه به شیوع بالای آرتروز زانو و درمان های متعددی که برای آن در نظر گرفته می شود، باید بدانیم که هیچ کدام علاج واقعی و قطعی نیست و در این سمپوزیوم به روش های پیشگیری، تشخیصی، درمان، اداره درد و بهبود عملکرد در آرتروز زانو پرداخته می شود.

وی اظهار کرد: اپیدیمیولوژی و روش های پیشگیری، روش های تصویربرداری، درمان های دارویی و جراحی مرسوم و نوین، کاربرد پلاسمای غنی از فاکتور رشد، ازن درمانی، توانبخشی بعد از آرتروپلاستی، توانبخشی با رویکرد مبتنی بر شواهد، کاربردهای طب سوزنی و طب آلترناتیو، کاربردهای ارتزها، پرولوتراپی و PRP محورهای این سمپوزیوم است.

به گزارش مهر، دبیر انجمن علمی طب فیزیک و توانبخشی ایران گفت: در این همایش ۲۰ متخصص در رشته های مختلف طب فیزیکی و توانبخشی شامل پزشکی اجتماعی، ارتوپدی، طب ورزشی، روماتولوژی، رادیولوژی و فیزیوتراپی سخنزانی می کنند. 

سومین سمپوزیوم یک روزه تازه های آرتروز زانو به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی و همکاری مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان شهید مدرس تهران برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا