داروهای عدم تمرکز ناشی از بیش فعالی با اختلال خواب ارتباط دارند

 مطالعه محققان ظرفیت پیامدهای منفی مصرف این داروها را برای درمان کودکان مبتلا به فقدان تمرکز ناشی از بیش فعالی نشان می دهد، هر چند محققان اعلام کردند که پزشکان نباید درمان را متوقف کنند و در عوض لازم است امکان اختلال خواب و اثرات آن را بر تک تک بیماران مد نظر قرار دهند.
برای درمان اختلال تمرکز ناشی از بیش از فعالی در کودکان که از هر 14 کودک در یک کودک تشخیص داده می شود، داروهایی مانند ریتالین (Ritalin) و آدرال (Adderall)تجویز می شود. 
به گفته 'کتی کیدول' دانشجوی دکتری روانپزشکی از دانشگاه نبراسکا در لینکلن و نویسنده ارشد این مطالعه، اختلال خواب با بسیاری از پیامدهای شناختی، عاطفی و رفتاری، مانند بی تمرکزی، تحریک پذیری و نافرمانی ارتباط دارد.
عوارض اختلال خواب فواید ناشی از مصرف داروهای محرک را در برخی موارد تضعیف می کند. از این رو، لازم است که متخصصان اطفال مقادیر دارو، داروهای استاندارد در برابر داروهای پیوسته رهش و دفعات مصرف را برای به حداقل رساندن مشکلات خواب در حین درمان موثر علائم اختلال کم توجهی ناشی از بیش فعالی، به دقت در نظر بگیرند.
محققان در این بررسی مطالعات قبلی را که بر اساس ناسازگاری های مرتبط با مصرف این داروها انجام شده بود، تجزیه و تحلیل کردند؛ داروهایی که اغلب تصور می شود اگر دوز آنها به دقت تنظیم شود، به خواب رفتن کودکان کمک می کنند. 
محققان متوجه شدند که محرک ها در کیفیت خواب کودکان اختلال ایجاد می کنند، اما اندازه، تعداد دفعات مصرف و زمان مصرف دوز این داروها، شدت اثرگذاری آنها بر خواب را تغییر می دهد.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس،این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا