راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، موثر در اقبال عمومی به شبکه های اجتماعی بومی

'مسعود جلالی' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، مزیت های شبکه های اجتماعی بومی را چندین برابر می کند، افزود: با تحقق این موضوع شرایط مناسبی فراهم می شود تا مردم بجای استفاده از پیام رسان های خارجی به سمت شبکه های اجتماعی بومی رغبت پیدا کنند.
وی به مزیت های شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان محتوی، افزایش سرعت دریافت و ارسال اطلاعات و توسعه امنیت در فضای مجازی از جمله مزایای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.
جلالی بر لزوم حمایت از شبکه های اجتماعی بومی بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: قوانین، مقررات و دستورالعمل ها باید طوری تدوین شود تا حمایت مناسب از فعالان بخش خصوصی این حوزه به عمل آید.

شبکه ملی اطلاعات متشکل از زیرساخت های ارتباطی، مراکز داده ی توسعه یافته داخلی دولتی و غیردولتی و همچنین زیرساخت های نرم افزاری است که در سراسر کشور گسترده شده است. این شبکه ظرفیت لازم برای 'نگهداری و تبادل امن اطلاعات داخلی درکشور به منظور توسعه ی خدمات الکترونیکی' و 'دسترسی به اینترنت' از طریق بستر ارتباطی باند پهن سراسری برای کاربران خانگی، کسب وکارها و دستگاه های اجرایی را فراهم می کند.

** تمایل اندک کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی بومی 
جلال در بخش دیگری از سخنانش از استقبال کمرنگ کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی داخلی مانند بیسفون، ساینا و سلام خبر داد و تاکید کرد: نگاه به شبکه های اجتماعی بومی باید تغییر کند تا کاربران ایرانی استفاده بیشتری از این فناوری های بومی کنند و بهره گیری از آنها در جامعه نهادینه شود. 
جلالی بر لزوم خودباوری در بین محققان و پژوهشگرانی ایرانی تاکید کرد و گفت: با توجه به این که برخی از محققان ما به خودباوری دست نیافته اند، معمولا دنباله رو مجموعه ها در کشورهای پیشرفته هستند و این روند باید تغییر یابد. ما باید براساس نیاز جامعه اقدام به ایجاد و راه اندازی شبکه های اجتماعی کنیم.
جلالی تاکید کرد که با خودباوری می توانیم به بسیاری از دستاوردهای مهم در این حوزه دست یابیم و زمینه استفاده و ارائه خدمات مطلوب به کاربران ایرانی را فراهم کنیم.

** نسخه 3 نرم افزار پیام رسان سلام فعال می شود 
مدیر پروژه شبکه اجتماعی بومی سلام به فعال شدن نسخه 3 این پیام رسان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نسخه 2.8 آن نیز چند روز گذشته به مناسبت اربعین حسینی فعال شد تا زائرین کربلا از خدمات آن یهره کافی ببرند.
وی به مزیت های پیام رسان سلام اشاره کرد و گفت: این مجموعه دو امکان اینستاگرام و تلگرام را برای کاربران خود فراهم کرده است، در این پیام رسان کاربران علاوه بر استفاده از امکانات شبکه اجتماعی از موضوعاتی مانند لایک، فالو کردن و کامنت نیز بهره می برند.
جلالی با اشاره به اینکه این نرم افزار از دو قسمت عمومی و خصوصی تشکیل شده است، گفت: در بخش خصوصی کاربران می توانید گروه های اختصاصی مانند تلگرام را تشکیل دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا