سیزدهمین فن بازار منطقه ای کشور راه اندازی شد

 فن بازار به معنای بازارفناوری، محلی برای مبادلات تکنولوژی است. همان طور که بازار مسکن محل مبادله مسکن است و بنگاه های معاملات مسکن واسطه های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسکن هستند، در بازار فناوری نیز فن بازارها نقش واسطه ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به 'عرضه کنندگان'، 'متقاضیان'، 'کارآفرینان' و 'سرمایه گذاران' را دارد و همچنین به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی می پردازد.

 'اکبرقنبر پور' رییس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: با توجه به مذاکراتی که سال گذشته با پارک علم و فناوری استان یزد آغاز شد، مراحل مختلف راه اندازی فن بازار منطقه ای استان یزد طی شد و در مراسمی، سیزدهمین فن بازار منطقه ای کشور در این استان راه اندازی شد.
وی بیان کرد: با توجه به سابقه قبلی این پارک در راه اندازی و مدیریت فن بازار، ایجاد ساز و کار جدید و پیوستن این نهاد جدید به شبکه ای از فن بازارها درکشور، دارای مزیت هایی خواهد بود که امید می رود ظرفیت های استان در بازار فناوری فعال شود.
قنبرپوراظهارکرد: برای اولین بار است که فن بازار منطقه ای در یک استان با تولیت پارک فناوری استان راه اندازی می شود و تا پیش از این، جهاد دانشگاهی و شرکت شرکت های صنعتی استان ها متولی فن بازار منطقه ای بوده اند.
قنبرپور افزود: برنامه فن بازار منطقه ای یزد تا پایان سال عمدتا معطوف به اقدامات ترویجی و شناساندن فن بازار به ذی نفعان از قبیل صنایع فعال در استان، شرکت های فناور و دانش بنیان، نخبگان، مخترعان، دانشگاهیان و سایر نهادهای مرتبط خواهد بود.
بنابراین گزارش، ایجاد و ساماندهی فن بازارهای منطقه ای و تخصصی، یکی از تکالیف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای اجرایی سازی راهبردهای کلان 1 و 3 نقشه جامع علمی کشور است که این مهم طی حکمی به مرکز فن بازار ملی ایران که از جمله زیرمجموعه های پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می شود، تنفیذ شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا