یکپارچگی در توانمندسازی امور پژوهش، توسعه و نوآوری ضروری است

 دکتر محمد خوانساری اظهار کرد:‌ انجام طرح‌های کلان در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور اعضای هیات علمی که از توانمندی‌های امور پژوهش، توسعه و نوآوری (R&D&I) برخوردارند، می‌تواند یکپارچگی فعالیت‌های پژوهشی دراین مرکز را فراهم آورد.

وی درباره آخرین برنامه‌های آموزشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این برنامه‌ها شامل دو بخش برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و همچنین برنامه‌های آموزشی مبتنی بر محورها و طرح‌های پژوهشی مصوب پژوهشگاه است.

خوانساری به استفاده از متخصصان پژوهشگاه و همچنین اساتید و متخصصان خارجی و ایرانی مقیم خارج از کشور اشاره کرد و افزود: در 6 ماهه ابتدای امسال 36 عنوان کارگاه و سمینار برگزار شد که از این تعداد دو عنوان توسط متخصصین خارجی، پنج عنوان توسط متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور و بقیه توسط پژوهشگران داخلی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال 30 عنوان کارگاه و سمینار تخصصی در برنامه‌های آموزشی پیش‌بینی شده است.خوانساری درباره برنامه‌های آموزشی مبتنی بر طرح‌های مصوب پژوهشگاه گفت: در 6 ماهه اول امسال 34 عنوان دوره آموزشی تخصصی برگزار شد که با توجه به پروژه‌های پژوهشی پژوهشگاه و لزوم افزایش مهارت پژوهشگران، 20 عنوان دوره آموزشی پیش‌بینی شده و در اولویت برنامه‌های این مرکز است.

وی درمورد کمیت و کیفیت آزمایشگاه‌های موجود در این پژوهشگاه گفت: در حال حاضر در پژوهشکده CT، سه آزمایشگاه تائید نمونه و چهار آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه ICT فعالیت می‌کنند که آزمایشگاه‌های تائید نمونه در حوزه تجهیزات رادیویی، نوری و شبکه فعالیت کرده و سالانه بیش از 100 مدل از انواع تجهیزات مخابراتی و آزمایشگاه‌های پژوهشگاه تحت آزمون قرار می‌گیرند که این آزمون‌ها به درخواست ذی‌نفعانی چون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می‌شوند و منطبق با استانداردهای روز دنیا هستند.

خوانساری بر ضرورت بروزرسانی آزمایشگاه‌های این پژوهشگاه تاکید کرد و افزود: با توجه به ارتقای مداوم فناوری‌های روز دنیا، بر اساس طرح سه ساله آزمایشگاه‌های حوزه ICT مصوب 93/3/3 شورای معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حمایت این وزارتخانه، ایجاد یا ارتقای هشت آزمایشگاه در بازه زمانی 1393 تا 1395 در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد که با اجرای کامل این طرح توسعه‌ای، در حوزه فناوری اطلاعات مطابق با استانداردهای روز دنیا عمل می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:‌ در پژوهشگاه امنیت نیز در حال حاضر پنج ماژول آزمایشگاهی مبتنی بر تجهیزات موجود و ابزارهای open source طراحی و ایجاد شده و در حال ارائه خدمت بوده و مطالعات طراحی برای آزمایشگاه‌های دیگر نیز در حال انجام است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا