هابیت های دنیای حقیقی

پژوهشگران با تجزیه و تحلیل یافته های خود به این نتیجه رسیده اند که انسان های موسوم به هابیت ، گونه ای از انسان ها هستند که از شاخه انسان های مدرن منشعب شده و  احتمالا از نوادگان انسان های راست قامت یا هومو ارکتوس ها هستند .

تیمی مشترک از پژوهشگران بین المللی با همکاری یکدیگر در حال بررسی و مطالعه 40 قطعه دندان کشف شده ای هستند که به گونه ای منقرض شده از انسان ها با نام انسان هومو فلورسینسیس Homo floresiensis   هستند . این تیم تحقیقاتی متشکل از پژوهشگران موزه ملی علوم و طبیعت ژاپن National Museum of Nature and Science in Japan ، دانشگاه وولونگونگ University of Wollongong از استرالیا  و مرکز ملی  پژوهش و توسعه مطالعات باستان شناسی اندونزی National Research and Development Center for Archaeology in Indonesia است که با در اختیار داشتن بقایای نه نمونه از این انسان ها ، پروژه تحقیقاتی خود را آغاز کرده اند .

گونه انسانی موسوم به انسان هومو فلورسینسیس در حدود 18 هزار سال پیش در بخش هایی از کشور اندونزی زندگی می کرده اند و قد آن ها حداکثر سه فوت ( برابر با نود و یک سانتیمتر ) بود . این موضوع سبب شده است تا از این گونه انسانی منقرض شده با عنوان هابیت ها یا انسان های کوتوله یاد شود . ، تیم تحقیقاتی فوق الذکر برای بررسی دقیق تر این موضوع ، اقدام به بررسی تطبیقی دندان های 490 انسان مدرن با این گونه منقرض شده انسان های کوتوله کردند . گفتنی است در این مطالعات مشخص شد که دندان های این پسرعموهای کوتوله انسان امروزی ، دارای ابعاد و ساختاری تقریبا مشابه با انسان مدرن بوده و می توان شباهت های متعددی را بین این گونه انسان های کوتوله و انسان های گروه هومو و انسان مدرن مشاهده کرد .

پژوهشگران با تجزیه و تحلیل یافته های خود به این نتیجه رسیده اند که انسان های موسوم به هابیت ، گونه ای از انسان ها هستند که از شاخه انسان های مدرن منشعب شده و  احتمالا از نوادگان انسان های راست قامت یا هومو ارکتوس ها هستند . این انسان ها برای مدت زمانی طولانی در جزایر اندونزی که دارای منابعی محدود بود ، زندگی کرده اند .

در خاتمه گفتنی است بیشترین بقایای  انسان هومو فلورسینسیس در جزیره فلورس در کشور اندونزی کشف شده و این گونه انسانی در حدود 12 هزار سال پیش منقرض شده است . با توجه به کوچکتر بودن حجم جمجمه و مغز انسان هومو فلورسینسیس به نسبت سایر گونه های انسانی ، این انسان ها بسیار هوشمند بوده و ابزار های پیچیده و پیشرفته ای می ساخته اند .

مترجم: فاطمه کردی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا