لزوم مشارکت بیماران سرطانی در انتخاب نوع درمان

با توجه به بررسی ها ، پژوهش ها و نتایج حاصل از تحقیقاتی که توسط یکی بنیادهای سرطان منتشر شده است ، اطلاعات نوع کیفیت زندگی بیمار یک عامل هدایت کننده و کمک کننده در انجام مطالعات تومور شناسی و انتخاب نوع درمان برای بیماران مبتلا به سرطان محسوب می شود .

فرانچسکو کاگنیتی (Francesco Cognetti) مدیر بنیاد " با هم در برابر سرطان " (foundation Together against cancer) در شهر رم ، در رابطه با نقش مهم سبک زندگی در درمان سرطان می گوید: « کیفیت زندگی نقش مهمی در پیگیری و روند درمان دارد . »

اغلب بیماران سرطانی به دلیل مشکلات و عوارض ناشی از استفاده داروها روند درمان را قطع می کنند . بر پایه این دلایل اساسی ، شناخت سبک زندگی بیمار به شناسایی داروهایی که برای بیمار ایجاد مشکل می کنند ، کمک می کند تا روند درمان خوب پیش رفته و نتایج بهتری از آن گرفته شود .

او در ادامه توضیحاتش اعلام کرد : « اغلب بیماران سرطانی به دلیل مشکلات و عوارض ناشی از استفاده داروها روند درمان را قطع می کنند . بر پایه این دلایل اساسی ، شناخت سبک زندگی بیمار به شناسایی داروهایی که برای بیمار ایجاد مشکل می کنند ، کمک می کند تا روند درمان خوب پیش رفته و نتایج بهتری از آن گرفته شود . »

در این بررسی برجسته ، با توجه به گزینه های درمانی، تفاوت قابل ملاحظه ای بین دیدگاه پزشکان و بیماران سرطانی وجود دارد . در حدود نود درصد از 533 پزشکی که در این بررسی ها شرکت کردند ، معتقد بودند که بیماران در انتخاب درمان خود نقش دارند . در حالی که تنها 46 درصد از 354 بیمار شرکت کننده مبتلا به سرطان احساس کردند که واقعا در انتخاب روش درمانی خود درگیر بوده و نقش داشته اند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا