کنفرانس برنامه‌ریزی شهری برای توسعه پایدار برگزار شد

مشکلات توسعه و برنامه‌ریزی، مناطق روستایی و شهری در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده‌اند؛ توسعه شهری به نابودی محیط زیست منجر شده و درعین حال، مشکلات مناطق روستایی، کوهستانی و ساحلی را تشدید کرده است. در شرایط کنونی، توسعه پایدار تنها گزینه پیش روی بشری است که با مجموعه‌ای از چالش‌های زیست محیطی و منابع در سطح جهانی دست به گریبان است.

کنفرانس UPADSD2015 با هدف کمک به توسعه روش‌های جدید برای نظارت، برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های نوین برای حل مشکلات زیست محیطی و محدود کردن استفاده غیرپایدار از منابع در دسترس، با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، متخصصان، مهندسان، کارشناسان بخش خصوصی و دولتی برگزار گردید.

رویکردهای برنامه‌ریزی برای توسعه شهری، برنامه‌ریزی شهری، توسعه و مدیریت، طراحی شهری و زیرساخت‌های شهری، زیبایی‌شناسی در معماری، تغییرات آب و هوایی و برنامه‌ریزی زیست محیطی، انرژی و محیط زیست، سیستم‌های حمل و نقل عمومی پایدار، توسعه فرهنگی و آگاهی بخشی به مردم، مشارکت عمومی، مهمترین محورهای این کنفرانس را تشکیل می دادند.

ریاست کنفرانس UPADSD2015 برعهده پروفسور فابیو پلیس از دانشگاه سالنتو بود؛ اساتید و محققان برجسته‌ای از کشورهای آمریکا، ایتالیا، انگلیس، امارات متحده عربی، بحرین، فلسطین، مصر، موزامبیک، هند، یونان، اعضای کمیته علمی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

طی سه روز برگزاری کنفرانس بین‌المللی برنامه ریزی شهری و طراحی معماری برای توسعه پایدار، در مجموع 94 مقاله ارائه شدند.

از ایران، اشکان بیات، لیلا رسولی با ارائه مقاله:

Analyzing Factors and Spatial Reactions Creating Deteriorated Area of Tehran

پیمان امیری پریان، زهره کیانی با ارائه مقاله‌های:

Analyzing the Homogenous Nature of Central Courtyard Structure in Formation of Iranian Traditional Houses

The Structural and Spatial Analysing of Fractal Geometry in Organizing of Iranian Traditional Architecture

پریسا پاکزاد، دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی و دانشجوی دکتری دانشگاه نیو ساوت ولز (استرالیا) با ارائه مقاله:

Developing a Sustainability Indicator Set for Measuring Green Infrastructure Performance

مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس در مجله Social and Behavioral Sciences منتشر خواهند شد.