گزارش ویدئوئی از تاثیرات مخرب سیگار بر ریه انسان

پزشکان بارها در مورد مضرات سیگار و آسیب های این  ماده سمی که به طور همه گیر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار دارد ، هشدار داده اند .  پژوهش های انجام شده همچنین موید این نکته است که سیگار عامل اصلی ابتلا به سرطان ریه بوده و می تواند زمینه ساز سرطان های متعدد دیگری از قبیل سرطان معده ، دهان و …. شود . آزمایش های انجام شده بر روی مواد تشکیل دهنده سیگار ، وجود صدها ماده سمی و مرگبار را در ترکیبات آن اثبات کرده است و از سوی دیگر تاثیر منفی سیگار روی سیستم خون رسانی بدن و قلب نیز به نوبه خود زمینه ساز بروز بیماری ها و عوارض متعددی است .

امروزه در سراسر دنیا بر اساس قوانین دولتی ، تبلیغات مناسبی در مورد مضرات سیگار انجام شده و حتی بر بدنه جعبه سیگارها نیز تصاویری با این مضامین درج می شود .

در این میان اما پژوهشگران چینی با انجام آزمایشی که در آن از دو ریه استفاده شده است به طور مستقیم توانسته اند تاثیرات مخرب سیگار روی این بافت حیاتی و با اهمیت بدن انسان را نشان دهند . در این آزمایش ، ریه های مورد نظر در داخل دو محفظه شیشه ای که تنها راه انتقال هوا به داخل آن از طریق لوله هائی است که به نای و نایژه های ریه متصل است ، قرار گرفته ایند . پژوهشگران در ادامه با قرار دادن یک سیگار در دهانه نای یکی از این ریه ها اقدام به ایجاد دم و بازدم مصنوعی کرده و به این ترتیب یکی از ریه ها به این ترتیب 60 نخ سیگار مصرف کرد در حالی که ریه دیگر تنها با هوای عادی دم و بازدم را انجام داد . پس  از این پژوهشگران ریه های مورد آزمایش را از محفظه خارج کرده و به وسیله تیغ جراحی برش می دهند . تاثیرات منفی سیگار به صورت لایه ای سیاه رنگ در تمامی بخش های نای ، نایژه و حفره های داخلی ریه ای که در این آزمایش از سیگار استفاده کرده بود دیده می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا