اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای حمایت از توسعه صنایع الکترونیک

علی وحدت روز دوشنبه در حاشیه سمینار تبیین وظایف صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک دربوشهر درگفت و گو با ایرنا افزود : این صندوق بیش از یکهزار طرح را حمایت کرده که از این شمار 800 پروژه به پایان رسیده است.
وی بیان کرد: این 800 پروژه در حوزه های مختلفی از جمله الکترونیک مصرفی، دفاعی، رفع نیازهای صدا و سیما، فناوری اطلاعات و شرکت های تولید کننده نرم افزار است.
وحدت گفت: به منظور تقویت جدی اقتصاد مقاومتی و حوزه دانش بنیان از سوی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک توجه ویژه ای به موضوع الکترونیک خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع الکترونیکی ظرفیت نیروی انسانی بسیاری قوی در کشور وجود دارد افزود: حوزه صنعت الکترونیک با داشتن مزیت هایی از جمله ایجاد ارزش افزوده فراوان، صادرات و فاقد آلایندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وحدت یادآور شد: در استان بوشهربا توجه به موقعیت و ظرفیت ها امکان توسعه صنایع الکترونیکی وجود دارد.
وی افزود: نرخ کارمزد تسهیلات اعطایی این صندوق 6 تا 8 درصد که تعیین نرخ اصلی آن بستگی به سطح فناوری و نوع فعالیت دارد.
وحدت با اشاره به اینکه میانگین زمان بازپرداخت این تسهیلات سه سال است بیان کرد: حد اعتباری برای هر درخواست کننده تسهیلات تا سقف 30 میلیارد ریال و اولویت پرداخت ها به تولیدهای داخلی، واحدهای ایجاد کننده اشتغال و فعال در حوزه صادرات و فناوری نوین و تحقیقات است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا