گرگرفتگی و تعریق شبانه چه مدت پس از آغاز یائسگی ادامه خواهد داشت؟

به گزارش ایسنا، این علائم رایج یائسگی کیفیت زندگی زنان را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما تا چه مدت این وضع ادامه خواهد داشت؟ طبق مطالعه جدیدی که در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده، بسیاری از زنان این علائم را تا هفت سال پس از آغاز یائسگی دارند.

به طور کلی گُر گرفتگی و تعریق شبانه به عنوان دو عامل کنترل کننده رگ‌ها (VMS) شناخته می‌شوند. این حالات احساس راحتی را از زنان یائسه گرفته، میزان انرژی آنان را کاهش داده، پریشانی خواب را در پی داشته و تاثیراتی در عملکردهای اجتماعی و به طور کلی کیفیت زندگی آنها دارد.

به گفته محقق این تیم، نانسی اویس از دانشکده پزشکی ویک فارست، در این تحقیق برای اولین بار به طور کلی مشخص شد که زنان پس از آغاز یائسگی تا چه مدت VMS را تجربه خواهند کرد.

طبق آمار انجمن یائسگی آمریکای شمالی، VMS از شش ماه تا دو سال طول خواهد کشید. اگرچه آنان در مطالعات دیگری نشان دادند این علائم ممکن است از سه تا پنج سال نیز در زنان وجود داشته باشد و همچنین مواردی مشاهده شده که تا 10 سال پس از یائسگی VMS تجربه شده است.

در این مطالعه اویس و همکارانش مدت زمان میانگین را هفت سال اعلام کردند. آنها همچنین در صدد تشخیص عوامل خطرناکی هستند که ممکن است در اثر ادامه یافتن این علائم پس از هفت سال به وجود خواهد آمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا