مطالعه تاثیر تغییرات آب و هوائی بر جغرافیای سیاسی

درک موضوعاتی که بیشترین تاثیرات را روی مردم می گذارد ، دارای اهمیت بسیاری است . دانستن این موضوع که آیا تغییرات طبیعی یا تغییر در محیط سیاسی می تواند منجر به انطباق با تغییرات توسط مردم شود ، و همچنین دانستن نحوه پاسخ به این تغییرات ، بسیار مهم است .

تیمی از پزوهشگران ایالات متحده آمریکا با کمک دانشمندان مکزیکی در حال بررسی تاثیر تغییرات آب و هوائی بر جغرافیای سیاسی و نحوه زندگی مردم هستند . این پژوهشگران به سرپرستی کریستوفر مورهارت Christopher Morehart از دانشگاه ایالتی آریزونا Arizona State University  در حال تهیه و ترسیم نقشه مناطق وسیعی از قاره آمریکا و جمع آوری اطلاعات و اسناد مرتبط با سایت های باستانی و محوطه های حفاری شده توسط باستان شناسان هستند تا به تعامل دقیق مردم و محیط زیست در زمان بروز تغییرات آب و هوائی پی ببرند .

در همین زمینه کریستوفر مورهارت اعلام کرد : " درک موضوعاتی که بیشترین تاثیرات را روی مردم می گذارد ، دارای اهمیت بسیاری است . دانستن این موضوع که آیا تغییرات طبیعی یا تغییر در محیط سیاسی می تواند منجر به انطباق با تغییرات توسط مردم شود ، و همچنین دانستن نحوه پاسخ به این تغییرات ، بسیار مهم است . برای بررسی این سوال نیاز به یک چشم انداز بلند مدت و انتخاب منطقه ای با وسعت زیاد جهت انجام مطالعات است . در حال حاضر ما در حال بررسی و مطالعه چهار منطقه بزرگ در مکزیک هستیم . این  پروزه را می توان بزرگترین پروژه مطالعاتی در این رابطه طی دهه های اخیر دانست . "

وی در خاتمه توضیحات خود افزود : " امروزه این موضوع یک دغدغه مهم تلقی می شود که آیا فشارها و تنش های موجود در عرصه سیاست و  بودن ثبات سیاسی و قدرت در جامعه می تواند تاثیراتی در میزان افزایش تحمل مردم در جنبه های مختلف اجتماعی و زیست بوم ها داشته و این موارد چه تاثیری بر سبک و نوع زندگی مردم می گذارد ؟ "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا