شبیه‌سازی تأثیر ماده مخدر در رانندگی با لباس جدید فورد

 این لباس که "پوشاک رانندگی تحت تاثیر ماده مخدر" نام گرفته، بخشی از برنامه "مهارت‌های رانندگی برای زندگی" شرکت فورد برای رانندگان جوان است. هدف از این برنامه، استفاده از این لباس به همراه "پوشاک رانندگی در حال مستی" به منظور آموزش دادن به نوجوانان در مورد خطرات رانندگی در زمان مستی یا استعمال مواد مخدر حتی در زمان مصرف کم آن‌هاست.

به گفته سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراهها، حدود 18 درصد مرگهای رانندگان خودروهای موتوری در نتیجه مصرف مواد مخدر و الکل است. این سازمان همچنین رانندگان را مورد بررسی قرار داده و دریافت که 22 درصد مواد مخدر غیرقانونی، تجویزی یا خارج داروخانه مصرف کرده بودند که می‌تواند بر کیفیت رانندگی تاثیر بگذارد. در سال 2013، سازمان ملی تحقیقات بر روی مصرف مواد مخدر و بهداشت دریافت که نزدیک به 10 میلیون نفر تحت تاثیر مواد مخدر رانندگی کرده بودند.

پوشاک رانندگی تحت تاثیر مواد مخدر بسیار شبیه پوشاک رانندگی در حالت مستی است که فورد سال گذشته ارائه کرد. این پوشاک از وزنه‌ها و بالشتک‌هایی استفاده می‌کند که بطور استراتژیک چیده شده‌اند و تحرک را در بازوها و پاها کاهش می‌دهد. همچنین عینک و هدفون آن نیز باعث کاهش هوشیاری فرد می‌شود. بطور کلی اینها باعث تغییر در هماهنگی راننده شده که در نهایت واکنش را کندتر کرده و کنترل خودرو به سختی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، پوشاک تحت تاثیر ماده مخدر همچنین دارای یک دستگاه جنبشی در دستکش‌هاست که رعشه‌ای مشابه آثار برخی مواد مخدر ایجاد می‌کند. همچنین جرقه‌های نور تصادفی در پیرامون عینک و صداهای توهم‌زا در هدفون نیز این حالات را تقلید می‌کنند. عینک این لباس برای شبیه‌سازی استفاده از قرص LSD می‌تواند درک را تحریف کرده هاله‌های رنگی به تصاویر بیفزاید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا