سیزدهمین فن‌بازار منطقه‌ای کشور راه‌اندازی شد

 اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن بازار ملی ایران با اعلام این خبر افزود: با توجه به مذاکراتی که از سال گذشته با پارک علم و فناوری استان یزد آغاز شد، مراحل مختلف راه‌اندازی فن بازار منطقه‌ای استان یزد، طی و در مراسمی سیزدهمین فن بازار منطقه‌ای کشور در این استان راه‌اندازی شد.

وی اشاره کرد: با توجه به سابقه قبلی این پارک در راه‌اندازی و مدیریت فن بازار، ایجاد ساز و کار جدید و پیوستن این نهاد جدید به شبکه‌ای از فن بازارها در کشور، دارای مزیت‌هایی خواهد بود که امید می‌رود ظرفیت‌های استان در بازار فناوری فعال شده و شاهد فعالیتهای خوب این فن بازار باشیم.

رییس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: برای اولین بار است که فن‌بازار منطقه‌ای در یک استان با تولیت پارک فناوری استان راه‌اندازی می‌شود و تا پیش از این، جهاد دانشگاهی و شهرک شرکت‌های صنعتی استانها متولی فن‌بازار منطقه‌ای بوده‌اند.

قنبرپور افزود: برنامه فن‌بازار منطقه‌ای یزد تا پایان سال عمدتا معطوف به اقدامات ترویجی و شناساندن فن بازار به ذی‌نفعان از قبیل صنایع فعال در استان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، نخبگان و مخترعان و دانشگاهیان و سایر نهادهای مرتبط خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، ایجاد و ساماندهی فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی، یکی از تکالیف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای اجرایی سازی راهبردهای کلان 1 و 3 نقشه جامع علمی کشور است که این مهم طی حکمی به مرکز فن بازار ملی ایران تنفیذ شده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا