مصرف همزمان ویتامین های D3 و E شانس باروری در زنان را افزایش می دهد

 بر اساس این مطالعه که بر روی 100 زن مبتلا به ناباروری با علت سندرم تخمدان پلی کیستیک صورت گرفت مشخص شد که اصلاح کمبود ویتامین D3، شانس لانه گزینی جنین و همچنین دو قلویی را افزایش می دهد.
دکتر فرناز فاطمی، فوق تخصص ناباروری زنان و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا در این باره گفت: این مطالعه نشان داد در افرادی که کمبود ویتامین آنها اصلاح شده، میزان بارداری تا 2.6 برابر افزایش یافت.
وی تصریح کرد: اصلاح ویتامین D3 در خانم های نابارور مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند با بهبود مقاومت به انسولین، شانس لانه گزینی جنین را افزایش دهد.
فاطمی همچنین بر نقش ویتامین E در افزایش شانس باروری تاکید و اضافه کرد: ویتامین E از طریق بهبود ترومبوز عروقی در بیماران و افزایش خونرسانی به اندومتر رحم می تواند باعث افزایش شانس لانه گزینی جنین شود.
وی تشریح کرد: در این مطالعه تاثیر مصرف همزمان ویتامینD3 و ویتامین E بر بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که تحت درمان های کمک باروری (IVF) بودند، بررسی شد.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا عنوان کرد: در شرایط عادی، تحریک تخمک گذاری و سیکل IVF باعث افزایش عوامل اکسیداتیو استرس و کاهش آنتی اکسیدان ها می شود. در حالیکه اگر بتوان با استفاده از مکملهای آنتی اکسیدان، سطح فاکتورهای اکسیداتیو استرس را در خون و مایع فولیکولی کاهش و آنتی اکسیدان ها را افزایش داد، شانس باروری افزایش می یابد. 
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا،فاطمی افزود: ولی در هر صورت علی رغم اینکه تغییرقابل توجهی در فاکتورهای اکسیداتیو استرس دیده نشده مصرف همزمان مکمل ویتامین E وD3 با تاثیر بر میزان گیرندگی اندومتر و افزایش لانه گزینی باعث افزایش قابل توجه میزان بارداری و دو قلویی می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا