همراه اول و دانشگاه شهید بهشتی برای حمایت از نوآوری، شرکت دانش بنیان تاسیس می کنند

وحید صدوقی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری توسعه خدمات در بستر باند پهن بین دانشگاه شهید بهشتی و همراه اول که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، هدف از تاسیس این شرکت را ایجاد فضایی استارتاپی برای حمایت از ایده های جدید در زمینه فنآوری های نوین بیان کرد.
((استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است. منظور از سازمان، هر نوع مجموعه ایی از افراد (یا حتی یک نفره)، ابزارها، و روابط بین آنهاست، چه به صورت شرکت ثبت شده یا نشده و یا دفتر کار داشته باشند یا در زیرزمین خانه قرار داشته باشند.))
وی افزود: این شرکت دانش بنیان متولی رشد فعالیت های دوطرفه خواهد بود و علاوه برآن همه مجوزهای لازم اعم از تجمیع کنندگی، توسعه بخشی و تولیدکنندگی محتوا را از همراه اول دارد که در دانشگاه شهید بهشتی مستقر خواهد بود.
وی یادآورشد: به یک شرکت سرمایه گذاری در همراه اول – که تاکنون در بورس فعالیت می کرده- ابلاغ کرده ایم در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر و پرریسک ورود کرده و ایده های خوب مطرح شده از سوی دانشگاه ها را حمایت کند.
صدوقی، حمایت از ایده های مطرح شده را حداقلی دانست و تاکید کرد که حداکثر تا 34 درصد روی ایده های جدید سرمایه گذاری خواهد کرد؛ بخش دیگر سرمایه گذاری از سوی دانشگاه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت همراه اول با بیان اینکه از سال 1386 تاکنون با پنج دانشگاه صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، تربیت مدرس و علم و صنعت تفاهم نامه هایی را داشته ایم، ادامه داد: براساس این همکاری ها، مدل تجربه همکاری را احصا کرده ایم که به گفته مسئولان دانشگاه شریف، اکنون آنها موفق ترین تعامل و تفاهم را با اپراتور اول موبایل کشور داشته اند.
وی با یادآوری اینکه سال گذشته مجوز نسل های سوم و چهارم ارتباطی ارائه شد، افزود: اکنون با 10 درصد رشد پهنای باند، معادل 1.4 درصد در تولید ناخالص داخلی رشد خواهیم داشت؛ بنابراین مدل همکاری های ما با دانشگاه ها باید با تکیه بر پهنای باند و خدمات جدید حوزه ارتباطات باشد.
صدوقی گفت: شرکت نور دنا وابسته به همراه اول که مسئولیت سرمایه گذاری ها را حتی در حوزه خطرپذیر دارد، در آینده سرمایه گذاری هایی در این شرکت برای توسعه بخشی به خدمات شرکت های دانش بنیان خواهد داشت و براساس مدل همکاری که شکل می گیرد، می توانند محصولات و خدمات خود را به عرصه تجاری برسانند.
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه مدل همکاری مشابهی را با دانشگاه صنعتی شریف داشته ایم، افزود: رقمی حدود 200 میلیارد تومان در شرکت پردیس اول سرمایه گذاری کردیم که نتیجه آن به تولید رسیدن همه ایده های این شرکت منجر شده است. برخی از این تولیدات که در همراه اول ارائه شده حدود 1.2 میلیون کاربر عضو دارد.
وی در ارتباط با میزان سرمایه گذاری های همراه اول در این شرکت که نقش مرکز نوآوری را خواهد داشت، گفت: اقدامات ایجاد این شرکت در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده است؛ در نگاه کلان شاید میزان سرمایه گذاری ها چندان نبوده و رقمی نزدیک به پنج تا 10 میلیارد تومان باشد، اما در گام بعدی ایده هایی که از دل آن شرکت بیرون می آید را براساس نیاز، حمایت خواهیم کرد.
صدوقی افزود: سرمایه گذاری مشترک برای ایجاد این شرکت با هدف راه اندازی زیرساخت ها و تسهیل فعالیت های این مرکز رشد است.
صبح امروز تفاهم نامه ای بین شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه شهید بهشتی امضا شد که بر اساس آن، مرکز رشد همراه اول در این دانشگاه ایجاد می شود.
براساس این تفاهم نامه، همکاری طرفین در تأمین، تولید محتوا و ارائه خدمات در بستر باند پهن و تجاری سازی طرح ها و پروژه های مشترک مورد توافق و نیز استفاده همراه اول از امکانات و ظرفیت های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، توسعه همکاری همراه اول با این دانشگاه با اجرای طرح ها و پروژه های مشترک در زمینه توسعه خدمات باند پهن، توسعه کارآفرینی و تسهیل و حمایت از فعالیت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و همچنین استفاده از امکانات و ظرفیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای سطح تحصیلی مدیران و کارکنان همراه اول از جمله بندهای این تفاهم نامه است که به مدت یک سال اعتبار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا