توجه به اقتصاد دانش بنیان موجب ارتقای علمی کشور می شود

 محمد حسین مدرسی بر ضرورت مطالعه پروپوزال های دانشجویان توسط استادان پیش از تایید آنها تاکید کرد و اظهار داشت: تعریف پروپوزال های دانشجویی باید به صورت کاربردی و براساس نیازهای جامعه مدنظر دانشجویان و اعضای هیات علمی قرار گیرد.

وی یکی از مشکلات دانشجویان مقطع دکتری را حضور نداشتن اساتید آنها در دانشگاه عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت وظایف پژوهشی اساتید تحت شعاع مباحث آموزشی قرار نگیرد.
مدرسی با تاکید بر اهمیت نوشتن طرح های پژوهشی کاربردی بیان داشت: تمام اعضای هیات علمی جدیدالورود واحد علوم و تحقیقات می توانند تا سقف 15 میلیون تومان از حمایت های این واحد دانشگاهی در طرح های تحقیقاتی خود بهره مند شوند.
وی درخصوص طرح های برون دانشگاهی در واحد علوم و تحقیقات نیز گفت: در حال حاضر بیش از 38 موافقت نامه در حوزه طرح های برون دانشگاهی در واحد علوم و تحقیقات منعقد شده و لازم است اعضای هیات علمی در جذب طرح های تحقیقاتی براساس موافقت نامه های مذکور فعال شوند.
معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات از انتشار مقالات در مجلات نامعتبر ابراز تاسف کرد و افزود : براساس قوانین دانشگاه آزاد اسلامی، مقالاتی که در مجلات فاقد اعتبار شناسایی شده به چاپ می رسند فاقد اعتبار علمی تلقی شده و در رزومه علمی پژوهشی محققان درج نخواهند شد و مشمول تشویق و حمایت های مالی نیز نمی شوند.
به گفته وی استفاده از ویدیو کنفرانس در فرآیند تدریس واحد علوم و تحقیقات قرار دارد و برنامه ریزی برای همکاری با اساتید مطرح بین الملل در این واحد دانشگاهی در حال انجام است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا