وقوع دو زلزله شدید در نیروگاه اتمی (NPP) ژاپن

بر اساس گزارش سازمان های  زلزله نگاری و  هواشناسی ژاپن ، روز گذشته زمین لرزه ای به قدرت 7/5 ریشتر سواحل شمال این کشور را را لرزاند . بر اساس این گزارش ، زمین لرزه فوق دومین زمین لرزه قدرتمند ایجاد شده در این منطقه طی بیست و چهار ساعت گذشته محسوب می شود .

وقوع زمین لرزه در این منطقه به دلیل قرار داشتن یکی از نیروگاه های بزرگ اتمی ژاپن در این ناحیه بسیار با اهمیت بوده و موجب بروز نگرانی هائی گسترده از نشت مواد رادیو اکتیو به خارج از نیروگاه شده است .

در همین راستا سخنگوی شرکت توکو الکترونیک Tohoku Electric که بهره برداری و اداره این نیروگاه اتمی موسوم به (NPP) را بر عهده دارد ، طی بیانیه ای رسمی لعلام کرد که زلزله های فوق هیچ آسیبی به تجهیزات و ساختمان نیروگاه وارد نکرده و شرایط عادی و همه چیز تحت کنترل است .

بر اساس اعلام سازمان زمین شناسی و زلزله نگاری ژاپن ، مرکز این زمین لرزه در 50عمق  کیلومتری بستر  دریا در نزدیکی این منطقه بوده و بر اساس بررسی های انجام شده ، خطر سونامی در پی این زلزله وجود ندارد .

گفتنی است لرزه های این زلزله در 11 منطقه در جزایر هانشو Honshu و هوکایدو Hokkaido احساس شده است که هیچ گونه تلفاتی در بر نداشته است . این موضوع در حالی است که در نخستین ساعات روز گذشته همچنین زلزله ای شدید با قدرت 9/6 ریشتر این مناطق را به لرزه در اورده بود که این زلزله نیز آسیبی در پی نداشته و نیروگاه هسته ای منطقه به روال عادی کار خود ادامه می دهد . این زمین لرزه تنها باعث ایجاد امواجی نسبتا بلند در سواحل این مناطق شده است .

کشور زاپن یکی از زلزله خیز ترین مناطق دنیا محسوب شده و همه ساله تعداد زیادی زمین لرزه کوچک و بزرگ در این کشور گزارش می شود . این موضوع سبب شده است که شهرها و تاسیسات ساخته شده در این کشور به گونه ای طراحی شوند که در برابر تهدید ها و آسیب های ناشی از لزله مقاوم باشند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا