نارسایی کلیه احتمال سرطان را افزایش می دهد

 در مورد بیماران مبتلا به نارسایی کلیه، عملکرد ضعیف کلیه و داروهای تضعیف کننده دستگاه ایمنی بدن ممکن است موجب افزایش خطر بروز انواع متفاوت سرطان های پیشرفته در فرد شود. این مطالعه بر ضرورت غربال گری مداوم سرطان در این بیماران تاکید دارد.

معمولا افراد مبتلا به نارسایی کلیه به خاطر عوامل گوناگون مرتبط با بیماری شان و درمان هایی که دریافت می کنند، در معرض ابتلا به انواع سرطان ها قرار دارند. آگاهی از این عوامل می تواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک کند.

تیم پژوهش به سرپرستی دکتر «الیزابت یانیک» از موسسه ملی سرطان آمریکا به ارزیابی و بررسی اطلاعات مربوط به ۲۰۲ هزار و ۱۹۵ فرد گیرنده پیوند کلیه پرداختند. آنها در مطالعات خود متوجه شدند که ریسک ابتلا به سرطان های کلیه و تیروئید در فواصل زمانی درمان و بخصوص در طول مدت دیالیز بالاست.

بالعکس، ریسک ابتلا به سرطان غددلنفاوی غیرهادکین، ملانوما، سرطان ریه، و برخی سرطان های پوست در پی پیوند کلیه به بالاترین حد خود می رسد.

این یافته ها اشکار می سازد که بدکاری کلیه و داروهای تضعیف کننده دستگاه ایمنی بدن تاثیرات بسیار مهمی بر بروز انواع سرطان در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه دارند.

به گزارش مهر،در حال حاضر نارسایی کلیه در سطح جهان رو به افزایش بوده و بالغ بر ۲ میلیون نفر از مردم جهان از این بیماری رنج می برند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا