راه اندازی آزمایشگاه سازه و مکانیک خاک پیشرفته در واحد علوم و تحقیقات

 رئیس دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی گفت: تأسیس آزمایشگاه تخصصی و پیشرفته سازه و مکانیک خاک و تجهیز آن با ابزار و دستگاه های مناسب در راستای گسترش مرزهای دانش با انجام تحقیقات مبتنی بر آزمون های تجربی و آزمایشگاهی، صورت گرفت.
امیر مسعود رحمانی، خدمات دهی این آزمایشگاه را در دو قالب خدمات آموزشی- پژوهشی و کاربردی طبقه بندی کرد و افزود: خدمات آموزشی- پژوهشی شامل برگزاری کلاس های آزمایشگاه خاک پیشرفته و مصالح، تکنولوژی بتن پیشرفته برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و یا انجام تحقیقات آزمایشگاهی برای انجام پایان نامه و رساله های مقاطع تحصیلات تکمیلی است.
وی افزود: خدمات کاربردی آزمایشگاه در قالب انجام مطالعات ژئوتکنیک، مقاومت مصالح و تکنولوژی بتن پروژه های مختلف صورت می گیرد. 
به گفته رحمانی، آزمایشگاه سازه و مکانیک خاک پیشرفته واحد علوم و تحقیقات به دستگاه سه محوری سیکلیک که جز لوازم اصلی مورد نیاز برای بررسی رفتار دینامیکی خاک محسوب می شود، مجهز است.
به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات،وی خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه همچنین به دستگاه سه محوری دیجیتال، دستگاه برش مستقیم دیجیتال آزمایشگاه خاک، دستگاه تحکیم، آزمایش نسبت باربری کالیفرنیا (CBR)، ماشین لوس آنجلس برای سنجش مقاومت سنگدانه های معدنی، دستگاه تعیین ارزش ماسه، دستگاه تعیین درصد هوای بتن، دستگاه جک بتن شکن 20 تن هیدرولیک، دستگاه کرگیر و دستگاه میز ویبره بتن مجهز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا