همکاری ایران و روسیه در زمینه ماهواره‌های مخابراتی و سنجش از دور

 محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب با اشاره به سفر دیمیتری روگازین معاون اول روسیه به تهران و دیداری که با وی داشت نوشت: در این دیدار مروری بر روند برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه و دستاوردهای آن داشتیم و در مورد ترسیم روابط دو کشور در آینده و سطوح همکاریهای یکساله کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، همکاری میان مدت بین چهارتا پنج سال و همکاری راهبردی و دراز مدت برای بیست سال، تبادل نظر شد.

وی با اشاره به توافق خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری دو کشور گفت: در این مذاکرات در زمینه خط اعتباری ۲ میلیارد یورویی هم به توافق رسیدیم. همچنین در خصوص پایین آوردن تعرفه بالای صادرات غیرنفتی و حل مشکل تجار و بازرگانان برای صادرات کالا به روسیه توافق کرده و مشکل صادرات ۱۹ قلم کالا از ایران به بازار این کشور حل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ میلیارد دلار پروژه در زمینه های راه آهن، کشاورزی، برق، حمل و نقل، آب و پتروشیمی داریم که امیدواریم طی چهارتا پنج سال این پروژه ها نیز به نتیجه برسد.

واعظی تاکید کرد: در این دیدار در خصوص همکاری مشترک دو کشور در زمینه ماهواره مخابراتی و ماهواره سنجش از راه دور نیز توافقاتی صورت گرفت.

وی با اشاره به اظهارات معاون اول روسیه مبنی بر هماهنگی های لازم برای عادلانه شدن قیمت منابع انرژی و نفت و گاز گفت: پیشنهاد مهم وی همکاری ایران و روسیه برای انجام پروژه های تحقیقاتی و کارهای عملی در زمینه فناوری و صنعت فضایی بود.

به گفته واعظی، همکاری میان دو کشور در سه زمینه تبادل متخصص در خصوص آشنایی با توانمندیهای یکدیگر، همکاریهای منطقه ای در سطح استانهای دو کشور و فعالیت شورای تجاری ایران و روسیه موفقیتهای بزرگتری را محقق می سازد.

به گزارش مهر، به عنوان نمونه به منظور تحقق ارتباطات مستقیم بین استانهای دو کشور، عقد قرارداد خواهرخواندگی میان اصفهان و سن پترزبورگ اولین اقدام عملیاتی است که این زمینه ها در سایه کمیسیون مشترک اقتصادی قابل تحقق است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا