ارسال تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضائی

 این نخستین ماموریت ترابری اعزام تجهیزات به ایستگاه بین المللی  در سال جاری محسوب می شود که روز گذشته  از پایگاه فضائی بایکونور متعلق به روسیه در کشور قزاقستان انجام شد .

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، این محموله در سکوی Zvezda module در بخش متعلق به روسیه به ایستگاه بین المللی فضائی متصل شده و کلیه مراحل این عملیات به صورت خودکار انجام خواهد شد . در این عملیات محموله ای به وزن 2 هزار و 370 کیلوگرم به ایستگاه بین المللی منتقل شد که محتویات این محموله عبارتند از : 420 لیتر آب ، 50 کیلوگرم اکسیژن ، فیلتر های هوا ، آنالیزورهای گاز ؛ دستگاه تشخیص دهنده دود ، دستگاه تهویه هوا و ساعت های کوارتز .  

در همین راستا مدیر انستیتوی مطالعات پزشکی و زیست شناسی روسیه که وظیفه تامین مواد غذائی مورد نیاز فضانوردان در ایستگاه بین المللی را بر عهده دارد اعلام کرد : در این محموله همچنین ، 20 کیلوگرم سبزیجات و میوه های تازه نیز جهت مصرف فضانوردان ساکن ایستگاه بین المللی فضائی ، ارسال شده است .

الکساندر آگوریف Alexander Agureyev همچنین در ادامه سخنانش افزود : " بر اساس روال عادی ، جیره غذائی تعیین شده برای مصرف فضانوردان به همراه مقادیری میوه و سبزیجات تازه از قبیل سیب ، پرتقال ، گریپ فروت و پیاز نیز به همراه این فضاپیمای ترابری به ایستگاه بین المللی فضائی فرستاده شد . "

گفتنی است بر اساس خواسته فضانوردان ساکن در ایستگاه بین المللی فضائی ، مقداری سس مایونز نیز برای مصرف آن ها ارسال شده است .

به گفته کارشناسان ، احتمالا این عملیات یکی از آخرین عملیات های فضائی فضاپیمای ترابری M-26M محسوب شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است دو فضاپیمای ترابری دیگر نیز در سال جاری به ایستگاه فضائی بین المللی اعزام شوند که در این ماموریت ها از فضاپیما های M-27M و M-28M استفاده خواهد شد . همچنین بر اساس اعلام خبرگزاری روسیه ، در ماه اکتبر سال جاری میلادی یک فضاپیمای نوسازی و به روز شده دیگر با نام MS به ایستگاه بین المللی فضائی فرستاده خواهد شد .

بر این اساس در بهار سال آینده  و ماه آپریل 2016 یک عملیات دیگر انتقال تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضائی پیش بینی شده است . گفتنی است در ماموریت های بعدی به جای راکت ماهواره بر Soyuz-U قرار است از نسل جدید راکت های طراحی شده با نام Soyuz 2.1 استفاده شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا