ساخت داروی جدید هپاتیت C در ایتالیا

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده توسط منابع پزشکی در ایتالیا ، این کشور تا پایان هفته جاری به طور رسمی از نسل جدید داروی ساخته شده توسط پزشکان این کشور برای درمان بیماری هپاتیت C رو نمائی خواهد کرد .

این خبر به طور رسمی توسط واحد ایتالیائی شرکت بزرگ دارو سازی Janssen که یک شرکت آمریکائی محسوب می شود اعلام شد . گفتنی است این دارو در شعبه شهر روم  این موسسه دارو سازی ساخته شده است .

بر اساس اطلاعات منتشر شده ، جهت انجام پژوهش های نهائی و کاربردی کردن این دارو مبلغ 80 میلیون یورو بودجه اختصاص داده شده است و بنا به اظهار پژوهشگران این پروژه ، تحقیقات جدید در بازه زمانی سال های 2016 تا 2021 انجام خواهد شد .  

هپاتیت C   یا HVC یک بیماری ویروسی است که موجب بروز اختلال در عملکرد  کبد می شود . این بیماری عموما هیچ نشانه ظاهری نداشته ولی به تدریج موجب آسیب دیدگی و ایجاد جراحت در کبد شده و می تواند به سیروز کبدی منجر شود . این بیماری همچنین قابلیت تبدیل شدن به سرطان کبد را داشته و همچنین می تواند عامل  بروز خونریزی های کشنده داخلی شود .

مهمترین روش انتقال عامل بییماری زا در هپاتیت سی ، تماس مستقیم خونی است . بر اساس آمارهای رسمی ، در حدود 170 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند .

تا کنون داروهایی مانند اینترفرون و ریبا ویرین برای معالجه این بیماری ارائه شده اند که به طور متوسط بین 50 تا 80 درصد افراد با استفاده از این دارو ها  امکان مداوا دارند . متاسفانه تا کنون هیچ واکسنی برای پیشگیری از این بیماری ساخته نشده است .

ویروس هپاتیت سی یک ویروس RNA  تک زنجیره ای از نوع پوشش دار است و در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با این بیماری ، پیشگیری و رعایت استانداردهای بهداشتی در تزریق های وریدی و سایر فعالیت هایی است که منجر به تماس مستقیم خونی می شوند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا