بازیافت خودروها با چاپ سه بعدی

کمپانی خودرو سازی Local Motors تا کنون به ساخت اتوموبیل های مسابقه ای شهرت داشته است. با این وجود به تازگی این کمپانی موفق شده است که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی به تولید خودرو بپردازد. این کمپانی در راستای سیاست های جدید خود برای اولین بار تصمیم به فروش این خودروها گرفته است.

این کمپانی قرار است خودروهای قدیمی خود را ذوب کرده و با استفاده از پلاستیک های حرارتی و فیبر کربن باقی مانده از آنها به ساخت خودرویی جدید و مجهز به آخرین و بهترین تکنولوژی های روز دنیا دست بزند

این شرکت خودروسازی قرار است این شانس را در اختیار مشتریان خود بگذارد که اتوموبیل های خود را در مدت زمان مالکیت ارتقا بدهند. با این وجود جزئیات این برنامه هنوز به طور دقیق مشخص نیست. در سیاست های کمپانی های خودرو سازی، تحویل دادن خودرو قدیمی و تعویض آن با خودروی جدید امری رایج است؛ اما از آنجایی که اتوموبیل های ساخت این کمپانی از پلاستیک ساخته خواهند شد، Local Motors با انجام این کار، ایده بازیافت خودروها را وارد ابعاد جدیدی خواهد کرد.

از آنجایی که تنها داشتن یک چاپگر سه بعدی برای ساخت این اتومبیل ها کافی نیست، این کمپانی قرار است خودروهای قدیمی خود را ذوب کرده و با استفاده از پلاستیک های حرارتی و فیبر کربن باقی مانده از آنها به ساخت خودرویی جدید و مجهز به آخرین و بهترین تکنولوژی های روز دنیا دست بزند. این کمپانی بر اساس شرایط خاص قرار داد مشتریان به روز رسانی سخت افزاری ویژه ای را در اختیار آنها قرار می دهد.

به این ترتیب عملا ضایعات باقی مانده از خودرو به صفر خواهد رسید و می توان یکی از زباله های تولید شده توسط بشر (زباله های فلزی به دست آمده از خودروهای اسقاطی) را از چرخه آلوده سازی طبیعت خارج کرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا