پیش‌بینی بازار جهانی نقاط کوانتومی تا سال 2026

شرکت مارکت ریسرچ ریپورت (MarketResearchReports) به تازگی گزارش جدیدی با عنوان «نقاط کوانتومی 2026-2016: کاربردها، بازارها و تولیدکنندگان» ارائه کرده است. 
نقاط کوانتومی در دهه 1980 کشف شدند اما در ابتدا، تجاری‌سازی آن‌ها کند بود. علاقه به نقاط کوانتومی در اوایل سال 2000 میلادی و زمانی که فناوری‌ نانو به تازگی به یکی از حوزه‌های مورد علاقه سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شد، افزایش یافت. هرچند فقدان محصولات مربوطه، به معنای این بود که نقاط کوانتومی عمدتاً در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی استفاده می‌شود. 

علاقه به نقاط کوانتومی در اوایل سال 2000 میلادی و زمانی که فناوری‌ نانو به تازگی به یکی از حوزه‌های مورد علاقه سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شد، افزایش یافت. هرچند فقدان محصولات مربوطه، به معنای این بود که نقاط کوانتومی عمدتاً در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی استفاده می‌شود. 

طی سه سال گذشته، نقاط کوانتومی پشتوانه ساخت نمایشگرهای LCD درخشان‌تر و با کارایی انرژی بیشتر بوده است. شرکت سونی، اولین شرکتی بوده است که در سال 2013 میلادی با تجاری‌سازی نقاط کوانتومی، از آن‌ها در تلوزیون‌های LCD استفاده نمود و در حال حاضر نیز شرکت‌های مختلفی نظیر سامسونگ، تلوزیون‌های مبتنی بر نقاط کوانتومی عرضه می‌کنند. نقاط کوانتومی یک ماده خوش‌آتیه و نوظهور برای ادوات دیگر، به ویژه حسگرهای نوری و مادون قرمز است. 
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو؛ ارزش بازار جهانی استفاده از نقاط کوانتومی در ادوات و قطعات مختلف تا سال 2026، به 11 میلیارد دلار خواهد رسید. در حال حاضر نیز میزان تقاضا برای این مواد روزانه 100 کیلوگرم است که انتظار می‌رود در دهه آتی به چندین تن افزایش یابد. بعد از سال‌ها سختی‌، تجاری‌سازی نقاط کوانتومی به مرحله موفقیت رسیده است. 
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی مراجعه نمایند. http://www.marketresearchreports.biz

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا