عمل موفقیت آمیز پیوند کامل صورت

بر اساس گزارش های منتشر شده در مجامع پزشکی ، هفته گذشته یکی از پیچیده ترین عمل های جراحی پیوند عضو روی یک مرد آتش نشان که در جریان یک آتش سوزی به طور کامل صورت خود را از دست داده و با سوختگی شدیدی رو به رو بود انجام شده و طی این جراحی ، یک صورت کامل به چهره وی پیوند زده شد . سرپرستی این تیم پزشکی بر عهده دکتر ادواردو رودریگز قرار داشت .

تیمی از جراحان پلاستیک در مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک New York University Langone Medical Center طی عمل جراحی پیجیده ای که کاملا رضایت بخش بود توانستند چهره ای جدید به این مرد پیوند زده  و به این ترتیب چهره وی به حالت یک انسان معمولی شبیه شد .

این آتش نشان آمریکائی که پاتریک هاردیسون نام دارد Patrick Hardison در سال 2001 میلادی در حین انجام عملیات نجات در یک خانه آتش گرفته ، دچار سانحه شده و با فرو ریختن سقف خانه ، در زیر آوار قرار گرفته و صورت خود را از دست می دهد . بر اثر این آتش سوزی تمامی بافت های صورت ، چانه ، سر ، گردن و بالا تنه وی دچار سوختگی شدید شده و از بین می روند . این آتش نشان که با تلاش های تیم پزشکی در آن زمان از مرگ حتمی نجات یافته بود ؛ با چالشی بزرگ در زندگی خود رو به رو می شود زیرا وی دارای سری بدون لب ، پلک ، مو و ابرو بوده و تنها بخش اندکی از بینی وی در چهره اش باقی مانده بود .

به تازگی تیمی از جراحان پلاستیک در مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک New York University Langone Medical Center طی عمل جراحی پیجیده ای که کاملا رضایت بخش بود توانستند چهره ای جدید به این مرد پیوند زده  و به این ترتیب چهره وی به حالت یک انسان معمولی شبیه شد . پاتریک هاردیسون در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام رضایت از این عمل جراحی ، اعلام کرد که صورت جدید خود را بسیار دوست دارد و از این موضوع بسیار خوشحال است که دیگر در خیابان کسی به وی زل نزده و مردم با دیدن وی دچار وحشت نمی شوند .

گفتنی است اگر چه وی در حال حاضر قادر به کنترل نسبتا مطلوبی روی صورت پیوند شده بوده و می تواند پلک زده و بخش هایی از صورتش را تکان دهد ، ولی به اعتقاد پزشکان وی باید مراحل طولانی فیزیوتراپی ویژه ای را جهت بازیابی اعصاب صورت خود  پشت سر گذاشته تا نتیجه ای مطلوب به دست آورد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا