وضعیت حیات وحش نگران کننده است، شکار ممنوع

'احمدعلی کیخا ' روز سه شنبه در حاشیه نخستین نشست هم اندیشی قرق های اختصاصی در یزد به ایرنا گفت: در برخی استان ها بخاطر وضعیت فرهنگی و فعالیت مردم کمتر در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت موجود یک هشدار جدی برای آحاد مردم و مسوولان اجرایی است تا بنحو شایسته و جدی برای جلوگیری از آسیب رسانی به حیات وحش اقدام کنند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: باید طبق مقررات برای حفظ گونه های گیاهی و جانوری در سطح کشور یک اقدام عملی صورت گیرد که قطعا یکی از کارها مهم راه اندازی قرق های اختصاصی است.

کیخا اظهار کرد: برای اجرایی شدن هدف قانون تکلیف سازمان حفاظت محیط زیست و متولیان امر را بصورت دقیق و شفاف بیان کرده که از مهمترین آنها حفاظت مشارکتی است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی که قانون به سازمان حفاظت محیط زیست تکلیف کرده ایجاد قرق های اختصاصی و تاکید بر واگذاری عرصه ها به مجامع برون محلی است.

وی تاکید کرد: قطعا بدون جلب مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد در حوزه زیست محیطی دولت و مسوولان به تنهایی نمی توانند وظایف را انجام دهند.

کیخا گفت: حضور فعالانه مردم در حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری با حفظ منافع کشور و فعالان در این بخش در قالب برنامه طبیعت گردی اساس کار است.

وی افزود: تاکنون در استان های کشور هیچ بخشی به عنوان قرق اختصاصی به مردم واگذار نشده ولی به دنبال تحقق این امر طبق مقررات هستیم. 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا