فناوری جدیدی که مانع خروج اسناد سازمانی می شود

 کارشناس ارشد امنیت شرکت امن افزار گستر شریف درباره نحوه عملکرد 'سامانه پارس رایت' به ایرنا گفت: این سامانه یک برنامه DLP است که برای کنترل اسناد و سخت افزارهای سازمانی به کار گرفته می شود.'فخرالدین غلامی زاده' افزود: به عنوان مثال این سامانه به شما کمک می کند تمام فایل هایی که توسط کارکنان سازمان ایجاد می شود، کاملا رمز شده باشد و خارج از سازمان، هیچ اعتباری و به عبارت دیگر قابلیت خوانش نداشته باشد.

وی توضیح داد: در این سامانه، فایل ها به صورت آنی، رمزگذاری می شوند و هر فایلی که از سازمان خارج شود کاربردی نخواهد داشت زیرا قابل خواندن نیست.
غلامی زاده به دیگر کاربردهای سامانه پارس رایت اشاره کرد و گفت: بخش های دیگری از این برنامه، مربوط به بخش های کنترل سخت افزارها و کنترل منابع سازمانی است و به کاربر کمک می کند که محیط کاری سازمان کاملا بسته باشد و هیچ ابزاری مانند فلش مموری، موبایل یا وسیله الکترونیکی دیگر در آنجا کار نکند.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارکردهای این سامانه به مدیریت چاپگرهای موجود در سازمان برمی گردد به طوری که می توان به آن برنامه داد که هر کارمند در روز بتواند تا چند صفحه پرینت بگیرد و همچنین اگر برگه ای چاپ و از سازمان خارج شود، به هر جا برود و برگردد، با استفاده از این سامانه می توانیم تشخیص دهیم کدام کارمند این برگه را پرینت گرفته و از سازمان خارج کرده است.
این فعال دانش بنیان تصریح کرد: بخش کنترل شبکه نیز در سامانه پارس رایت پیش بینی شده است و برای مدیران سازمان مشخص می کند که کارمندان به کدام سایت ها بیشتر مراجعه می کنند و این موضوع به لحاظ آسیب شناسی اهمیت زیادی دارد.
به گفته غلامی زاده، این برنامه نرم افزاری در حال حاضر به مرحله تولید رسیده و برخی سازمان ها همچون همراه اول از آن به عنوان پایلوت استفاده می کنند و دیگر سازمان ها و ارگان هایی که اطلاعات، اهمیت زیادی برای آنها دارد، مشتریان اصلی آن هستند.
سامانه پارس رایت دیروز 26 آبان ماه همراه با 9 طرح فناورانه دیگر با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا