نخستین مسابقه تجاری سازی فناوری در استارت آپ های حوزه آی تی

دکتر علیرضا اصلانی، دبیر علمی کنفرانس با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: توجه به شرکت هاي دانش بنيان يکي از اساسي ترين راه هاي کمک به تحقق اقتصاد مقاومتي در کشور است و در همين راستا تصميم گرفته شد سلسله مسابقاتي در حوزه هاي مختلف براي کمک به استارتاپ ها در مجموعه پارک علم و فناوري دانشگاه تهران برگزارکنيم.

وي ادامه داد: نخستين سري از اين مسابقات با عنوان « تي استارتاپ» در حوزه فناوري و پرداخت هاي الکترونيکي از سوم تا پنجم اسفند برگزار مي شود و طي آن از ميان 3500 طرحي که به دبيرخانه همايش ارسال شده، 110 طرح مدون پذيرفته شده است و در روز برگرازي کارگاه، 12 طرح ارائه خواهند شد.

دکتر محمد جعفر صدیق رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دبیر کنفرانس در این مراسم گفت: ایده هایی که به مرحله نهایی استارتاپ حوزه فناوری اطلاعات راه یابند، به خودی خود مرحله اول پذیرش پیش رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را پشت سر گذاشته اند و می توانند نسبت به ثبت شرکت و استقرار خود در این پارک اقدام کنند و علاوه بر این از وام ها و تسهیلات مربوطه استفاده کنند.

منتظری، دبیر اجرایی رویداد تی استارتاپ نیز در این مراسم گفت:   تی استارتاپ اولین رخداد استارتاپی کشور نیست ولی نگرشی خاصی به کسب و کارهای نوپا و ارتباط آنها با صنعت و شرکت های دانش بنیان دارد.

دبیر اجرایی همایش بیان کرد: ما به دنبال راه اندازی کلینیک استارتاپ های کشور با پشتوانه شرکت های دانش بنیان هستیم.

مهندس سيد محمد مدني، نماينده شرکت هاي دانش بنيان صنعتي نيز گفت: يکي از بزرگ ترين مشکلات ما در مسير توليد ثروت پاک در کشور، کم تجربگي صاحبان ايده و شرکت هاي نوپا در تجاري سازي محصولات و خدمات است.

مدني با اشاره به نقشي که برگزاري مسابقاتي از اين دست مي تواند در تقويت و شناختن استارتاپ ها در کشور داشته باشد، گفت: با کمک پارک علم و فناوري دانشگاه تهران شرکت هاي دانش بنيان صنعتي اين آمادگي را دارند تا در زمينه انتقال تجربه، سرمايه گذاري و تقسيم فرصت هاي تجاري به شرکت هاي نوپا پاري برسانند

در پایان این نشست در حاشیه  این نشست با بریدن کیک، توسط رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ، اولین رویداد تی-استارتاپ ایران به صورت نمادین افتتاح شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا