افزودن آنتی‌بیوتیک به غذای دام‌ سالم برای انسان مضر است

متخصصان از سال‌ها قبل با انجام آزمایشاتی دریافتند که افزودن آنتی‌بیوتیک‌ها به غذای دام‌ها موجب افزایش وزن آنها می‌شود و در نتیجه از این حیوانات میزان گوشت بیشتری برای فروش به دست می‌آید.

همچنین آنتی‌بیوتیک علاوه بر فربه ساختن دام‌ها در محدود کردن گسترش و شیوع عفونت میان حیوانات موثر است اما با این حال متخصصان سلامت معتقدند که استفاده از این داروها در حیوانات سالم، شرایط را برای درمان عفونت‌ها در انسان دشوارتر می‌کند و می‌تواند بروز یک بحران جدی را برای سلامت به دنبال داشته باشد.

علاوه بر این، کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر چنین عفونت‌هایی هستند زیرا سیستم ایمنی آنان هنوز به تکامل نرسیده است و در نتیجه خطر جدی‌تری سلامت آنها را تهدید می‌کند. آمارها نشان می‌دهد موارد ابتلا به عفونت‌های مقاوم به دارو میان این گروه سنی بالاتر است.

عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک همچون MRSA‌ روز به روز خطرسازتر می‌شوند زیرا داروهای کمتری توان مقابله با آنها را دارند.

دکتر «دیوید هسلام» از مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسینتی آمریکا گفت:‌ مقاومت آنتی‌بیوتیکی به مشکلی بزرگتر در کودکان و بزرگسالان تبدیل شده و درمان برخی از آنها تقریبا غیرممکن شده است.

به گزارش ایسنا، متخصصان در ایالات متحده دریافتند در سال 2013 میلادی، مجموع 19 هزار و 56 مورد عفونت مقاوم به آنتی‌بیوتیک گزارش شده، ‌4200 نفر در بیمارستان بستری شده و 80 تن جان خود را از دست داده‌اند و بیشترین میزان عفونت‌ها در بین کودکان زیر پنج سال بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا