تخصیص اعتبارات تثبیت ایده به محققان از سال آینده

به گزارش ایرنا، دکتر 'محمد جعفر صدیق' روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی گفت: درنظر داریم در سال 94 حداقل 12 استارتاپ در پارک علم و فناوری برگزار کنیم که البته قطعیت آن به تامین منابع مالی و تعداد ایده های قابل قبول بستگی دارد.

وی افزود: دانشجویانی که ایده های آنها در استارتاپ پذیرفته شود و به معنای دیگر، قابلیت تبدیل به کسب و کار را داشته باشد بین 60 تا 100 میلیون ریال از حمایت های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برخوردار خواهند شد.

صدیق تاکید کرد: البته این حمایت به صورت نقدی در اختیار دانشجویان قرار نمی گیرد بلکه آنها می توانند برای تثبیت ایده خود و تاسیس شرکت دانش بنیان از این تسهیلات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده بین 50 تا 200 مورد از این اعتبارات را که به نام 'اعتبار تثبیت ایده' شناخته می شود در دانشگاه تهران توزیع خواهیم کرد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درعین حال گفت: محققان و دانشجویانی که ایده های آنها موفق به کسب عنوان ایده برتر در استارتاپ شوند می توانند با همکاری شرکت راهبر یا به اصطلاح 'استاد کار' که در پارک علم و فناوری مستقر هستند به ادامه کار بپردازند و ما نیز آنها را از گذراندن مرحله اول پذیرش در پارک معاف خواهیم کرد.

وی برنامه ریزی و زمینه سازی برای ایجاد شرکت های رویشی و حرکت دانشگاه تهران به سمت کارآفرینی و دانشگاه نسل سوم را مهمترین رویکرد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برشمرد.

صدیق تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که دانشجویان دانشکده های دانشگاه تهران که قابلیت کارآفرینی دارند همچون دانشکده های فنی، دامپزشکی و کشاورزی قبل از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد، بتوانند شرکت خود را تاسیس کنند و قابلیت جذب دیگر فارغ التحصیلان را داشته باشند.

استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر به وجود آمده است.

صاحبان ایده در این رویداد در حضور صاحبان ثروت و کارآفرینان به ارائه و اجرای ایده های خود در مدت محدودی می پردازند و ایده ها را به کسب و کار تبدیل می کنند و در پایان برنامه، تیم ها پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می کنند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا