بیمارستان‌ها ناچار به تجویز آنتی‌بیوتیک‌های قوی شده‌اند

در این مطالعه آشکار شد که تعداد بیماران مبتلا به عفونت‌های جدید و مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ بین سال‌های 2010 تا 2014 در این کشور چه در بیمارستان‌ها و چه در سطح جامعه افزایش قابل توجهی داشته است.

در بررسی انجام شده از سوی مرکز سلامت عمومی انگلیس آمده است: در فاصله سال‌های 2010 تا 2014 میلادی نرخ ابتلا به عفونت‌های جریان خون ناشی از E.Coli و «کلبسیلا پنومونی» از سال 2010 تا 2014 به ترتیب 15.6 و 20.8 افزایش یافته است.

E.coli موجب گرفتگی شدید شکم، استفراغ و اسهال شده و در موارد جدی به نارسایی کلیه و مرگ منجر می‌شود. «کلبسیلا پنومونی» نیز موجب عفونت مجاری ادراری و سینه پهلو شده اما می‌تواند به سمی شدن خون هم منجر شود.

در حالی که در مجموع نرخ مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌های اصلی برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری E.Coli ثابت مانده اما افزایش نرخ ابتلا به عفونت‌های خونی این مفهوم را در بر دارد که افراد بیشتری به عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک دچار می‌شوند.

در این بررسی آمده است: بیشتر آنتی‌بیوتیک‌ها در جراحی‌های عمومی استفاده می‌شوند در حالی که بیمارستان 18 درصد مجموع موارد تجویز آنتی‌بیوتیک را شامل می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، همچنین مصرف داروهای «کارباپنم» و «پیپراسیلین» که به عنوان آخرین چاره برای درمان با آنتی‌بیوتیک‌ تجویز می‌شوند در همین دوره به ترتیب 36 و 55 درصد افزایش پیدا کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا