گزارش تصویری از معماری پل دریائی دونگهای در چین

این پل با نام بزرگترین برج دریای شرقی نیز خوانده می شود، واولین پل عبور کننده از روی دریا در چین و در جهان تا پیش از پل احداث شده روی خلیج Hangzhou به سال 2008 بوده است . پل دونگهای دارای 20 مایل طول و شش لاین ماشین رو است و در دسامبر سال 2006 به روی عموم بازگشایی شده است .

دلیل ساخت این پل بمنظور کاهش ازدحام منطقه وکم کردن مسافت رانندگی بین دوشهر جیانگشینگ در نزدیکی شانگهای و شهر بندری نینگو در ایالت شرقی ژجیانگ  است. از مزیت های آن میتوان به کاهش 320 کیلومتری مسیر شانگهای تا نینگبو و ژجیانگ اشاره نمود و زمان رانندگی میان این دوشهر را از 4 ساعت به 2 ساعت و نیم کاهش داد. همچنین این برج به نام " طولانی ترین پل فرا اقیانوسی در جهان" تا چند سال پیش از احداث پل خلیج Hangzhou معروف بود.

این پل S شکل است به دلیل ایمن بودن ساختار و جنبه عملیاتی آن. قسمتی از پل که بر روی زمین واقع است به طول 3.7 کیلومتر و بخشی که بین سد  Luchaogang و جزیره  Dawugui قرار دارد در حدود 25.3 کیلومتر است، همین طور دارای طولی در حدود 3.5 کیلومتر بین دو جزیره Dawugui و Xiaoyangshan است. عرض پل 31.5 متر و دارای گارانتی سرویس و خدمات به مدت 100 سال برای اتومبیل های در حال حرکت با سرعتی معادل 80 کیلومتر بر ساعت است . پل دونگهای نوعی پل مختلط است که از سه قسمت تشکیل شده ، بخش اول قوسی شکل است ، بخش میانی  به صورت پل معلق ساخته شده است و قسمت پایانی مجددا  قوسی شکل است . 

برج دونگهای باعث بالا رفتن و بهبود وضعیت ترافیکی در شانگهای شد و آن را عاملی برای تسریع سرعت پروژه هاربر یانگشان و ساخت مرکز حمل و نقل بین المللی شانگهای می دانند. ساخت پل هایی از این دست نیاز به مطالعه درباره منطقه و امکانات و تجهیزات ویژه ی ساخت و ساز آن به روی دریانیازمند است. از چالش های ساخت این پروژه میتوان به مقیاس عملیاتی بزرگ ، شرایط نامطلوب زیست محیطی ، مشکلات فنی و تکنیکی و مدت زمان کوتاه ساخت و ساز آن اشاره نمود؛ طراحان از طرح ها و تکنیکهای به روز و خارج از ساحل برای ساخت و ساز ایمن و کارآمد پل بهره بردند و نتیجه این بود که ساخت وساز پل در طول مدت تنها 40 ماه از ژوئن 20020 تا اکتبر 2005 به طول انجامید و مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شد .

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا